logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۸۷۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

شهر زنجان در محاصره ساختمان‌های بلند است

شهر-زنجان-در-محاصره-ساختمان‌های-بلند-است
استاندار زنجان با بیان اینکه توسعه افقی را ترجیح به توسعه عمودی می دانیم، گفت: شهر زنجان در محاصره ساختمان‌های بلند است در صورتی که باید در زمین‌هایی که جدیدا به محدوده شهر اضافه شده‌اند به سمت ساخت و ساز‌های افقی رفت‌.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اظهار داشت: در حوزه شهری اقدامات خوبی انجام شده و مردم این تغییرات را احساس می کنند اما بنده تصویر بزرگی از شهر زنجان می خواهم که مشخص کند شهر چگونه رشد یافته و در حال رشد به چه سمتی است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان به مسئله باید نگاه کلان‌تر داشته باشند، افزود: مدت ها است که زنجان به صورت عمودی در حال پیشرفت است و افقی پیشرفت نمی کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در برخی محلات با وجود زیرساخت‌های چندین سال قبل، ساختمان‌ها رشد یافته و چندین آپارتمان ایجاد شده است، گفت: چنین محل‌هایی حداقل از لحاظ منظری نا کارآمد هستند و علت این اتفاق مشخص نیست.

وی تصریح کرد: گلشهر با وجود اینکه مساحت گسترده‌ای دارد اما به سمت ساخت و ساز افقی نرفته و ساختمان ‌ها در چند طبقه در حال احداث هستند. 

افشارچی با تاکید بر اینکه توسعه افقی را ترجیح به توسعه عمودی می دانیم، گفت: اگر این کار انجام شود اشتغال زایی نیز به لحاظ ایجاد زیرساخت‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در بافت مرکز شهر زنجان؛ تراکم جمعیت در هکتار خیلی بالا است اذعان کرد: این موضوع ترافیک و مشکلات دیگر ایجاد خواهد کرد. مشکل دیگر این است که مرکزیت شهری در همان جایی که قبلا بوده؛ ماندگار شده است. 

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید به این فکر می شد که مرکز شهر زنجان تغییر یابد ادامه داد: این مرکزیت نه تنها تغییر نکرده بلکه تاکید بر حفظ همان مرکزیت شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اقتصاد را در مرکز شهر متمرکز کرده ایم ابراز داشت: تمام پزشکان در مرکز شهر تمرکز یافته اند و تراکم در این مناطق بیشتر شده است.

وی گفت: در سال های گذشته بنا به اضطرار کوی زنگان، مسکن مهر، در غرب زنجان کوی زیتون احداث شده و زنجان با مجموعه‌ای از ساختمان‌های بلند مرتبه احاطه شده است.

افشارچی با بیان اینکه باید متفاوت فکر کرد ادامه داد: مدیریت کلان استان کلا بومی هستند و مدیر برای ایجاد زندگی بهتر در تمام شهرستان‌ها آمده است. 

وی با بیان اینکه طراحی ساخت‌ساز باید در محدوه‌هایی که جدیدا به شهر اضافه شدند جذاب باشد و سبب تغییراتی در شهر شود، گفت: ساخت و سازها نباید همانند گلشهر شود، باید همانند شهرک‌ کارمندان قدیمی ساخت و ساز انجام گیرد.

وی با انتقاد از اینکه هر چه زمان می گذرد ما به جای بازآفرینی شهری به بازنیافرینی شهری حرکت می کنیم، افزود: مسکن در لیل آباد و گرده داغ باید طوری ساخته شوند که مردم علاقه مند به زندگی در این محل ها شود. بنابراین نباید مثل گذشته حرکت کرد و تا زمانی که من هستم اجازه نخواهم داد همانند گذشته حرکت در شهر انجام شود.

استاندار زنجان در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی گفت: نباید به ازای هر متر کاری که می شود و درگیری بین دستگاهی که ایجاد می شود بنده ورود کنم.

وی با بیان اینکه این این اتفاقات و اختلافات سبب نمره منفی برای دستگاه‌های اجرایی است، بیان کرد: یکی از ناکارآمدی ها در سازمان‌ها مربوط به همین امور است که گاها سبب نارضایتی در مردم می‌شود.

افشارچی تاکید کرد: هر کسی نارضایتی برای مردم در حوزه شهری ایجاد کند من از آن دستگاه نمی گذرم./ب

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : اکبر ] [ ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ]
سلام دورود ب استاندار محترم شایسته ولایق خدا قوت خسته نباشید جناب دکتر فیش های تعاون ونک نیز همین مسیر قرار دارد تعین تگلیف تعاون هاهم مشخص کنید ممنونم
فرم ارسال نظر