logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۸۷۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

۱۳ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند/ ثبت ۱۰ هزار و ۶۸۶ تولد در استان زنجان

۱۳-هزار-نفر-برای-دریافت-کارت-ملی-هوشمند-اقدام-نکرده-اند-ثبت-۱۰-هزار-و-۶۸۶-تولد-در-استان-زنجان
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۸۴۶ هزار برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه کرده اند، گفت: ۱۳ هزار نفر هنوز برای صدور کارت ملی در استان مراجعه نکرده اند.

به گزارش موج رسا; ژاله چیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به عمر ۱۰۰ ساله ثبت احوال در کشور، اظهار کرد: پروژه ثبوی و نسبی از سال قبل جهت تکمیل پایگاه اطلاعات جمعیت تعریف شده است و هدف از این پروژه کاهش مراجعات حضوری و انجام استعلامات به صورت الکترونیکی است.

وی با بیان اينکه در استان زنجان ۲ میلیون و ۴۰ هزار اطلاعات شخص وجود دارد که باید اطلاعات این افراد تکمیل شود، ابراز کرد: تا به امروز ۲۵ درصد از این اسناد تعیین تکلیف شده است.

 مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه اسناد هویتی به عنوان نشانه هایی از بزرگان و مفاخر که با نام گنجینه در ثبت احوال نگهداری می‌شود، تصریح کرد: هدف از نگهداری این اسناد هویتی، تاریخچه زندگی مفاخر برای آیندگان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: ۸۶۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

ژاله چیان با بیان اینکه تاکنون ۸۴۶ هزار برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه کرده اند، ادامه داد: ۱۳ هزار نفر هنوز برای صدور کارت ملی در استان مراجعه نکرده اند.

وی با اشاره به تعداد ثبت تولد و وفات در سال جاری، خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۶۸۶ تولد و ۴ هزار و ۶۷ مورد واقعه وفات در استان زنجان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به بیشترین نام گذاری نوزدان در طی سال جاری در استان زنجان بیان کرد: بیشترین نام های انتخاب شده توسط خانواده ها در بین پسران اسامی امیرعلی،آیهان، ابوالفضل و علی، آریا و در بین دختران نیز فاطمه ، زهرا ، رستا و هلما در صدر انتخاب اسامی در استان زنجان بوده است.

وی با اشاره به ثبت ۱۹۴ تولد دو قلو در زنجان، افزود: ۵ مورد تولد سه قلو و یک مورد تولد چهار قلو در استان زنجان ثبت شده است./ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر