logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۸۵۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
دانشجویان موفق بر فراز قله تولید علم؛

طراحی سیستم هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان سینه توسط دانشجویان زنجانی+فیلم

طراحی-سیستم-هوش-مصنوعی-برای-تشخیص-سرطان-سینه-توسط-دانشجویان-زنجانی+فیلم
تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پایه زنجان توانسته‌اند سیستم هوش مصنوعی طراحی نمایند که در تشخیص درست سرطان سینه کاربرد دارد.

به گزارش موج رسا; دانشجویان قلب علمی کشور هستند و سالانه دستاوردها و موفقیت‌هایی حیرت‌انگیزی را بدست می‌آوردند که این امر سبب شده تا رتبه ایران از لحاظ تولید علم از رتبه ۵۴ جهانی به رتبه ۱۵ ارتقا یابد و بیش از دو درصد تولید علم در دنیا توسط ایرانیان انجام شود.

اما در استان زنجان نیز دانشجویان موفقی وجود دارند که در زمینه تحصیلی خود موفقیت‌های چشمگیری داشته و دستاورد‌های خود را حتی به زمینه تجاری سازی رسانده‌اند.

یکی از این دانشجویان موفق که خود را هادی رحیمی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر با گرایش هوش مصنوعی و رباتیک از دانشگاه علوم پایه زنجان معرفی می‌کند برای معرفی دستاورد خود و همکلاسی‌هایش در نمایشگاه‌ دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار استان زنجان شرکت کرده است.

این دانشجوی کارشناسی ارشد در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: توانسته‌ایم هوش مصنوعی را طراحی نماییم که در پردازش تصاویر سرطانی در خصوص سرطان سینه کاربرد دارد.

وی افزود: زمانی که تصاویر ماموگرافی گرفته می‌شود خطاهای زیادی ممکن است در تشخیص بود یا نبود سرطان توسط این تصاویر به وجود آید و نیاز به آزمایش دقیق‌تر باشد.

رحیمی گفت: این خطای ایجاد شده ممکن است سبب شیمی‌درمانی بی‌دلیل در بیماران شود اما با هوش مصنوعی طراحی شده تصاویر حاصل از ماموگرافی به درستی تحلیل شده و مشخص می‌شود که آیا فرد مبتلا به سرطان سینه است یا خیر./ب

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر