logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۸۵۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

تیر غرب در مسئله هسته ای به سنگ خورد/ لزوم تحقیق در خصوص حقوق های‌نجومی در ورزش

تیر-غرب-در-مسئله-هسته-ای-به-سنگ-خورد-لزوم-تحقیق-در-خصوص-حقوق-های‌نجومی-در-ورزش
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه برخی مجامع به اصطلاح بین المللی قطعنامه و بیانیه بر علیه ایران صادر می کردند که در واقع چهره شرور غرب را آشکار کرد، گفت: بعد اینکه تیر غرب در مساله هسته ای به سنگ خورد، با این بیانیه ها می خواهند پرونده جدیدی بر علیه ایران بنام پرونده حقوق بشر باز کنند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و از مستحبات موکد است.

حسینی نسب با قدردانی از مسئولان خصوصا اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری بخاطر پیگیری مطالبات کارگران گنبد سلطانیه، افزود: اقدامات خوبی در این باره انجام شده است.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر خصوصا ایامی که عده ای آشوبگر چند شهر را ناآرام کرده بودند، برخی مجامع به اصطلاح بین المللی قطعنامه و بیانیه بر علیه ایران صادر می کردند که در واقع چهره شرور غرب را آشکار کرد، به اهداف آنان اشاره کرد و افزود: بعد اینکه تیر غرب در مساله هسته ای به سنگ خورد، با این بیانیه ها می خواهند پرونده جدیدی بر علیه ایران بنام پرونده حقوق بشر باز کنند.
حسینی نسب با بیان اینکه، آلمان یکی از کشورهایی است که به دنبال پرونده سازی در مساله حقوق بشر بر علیه ایران است، خاطر نشان کرد: آلمان شریک اصلی جنایات شیمیایی صدام در دوران دفاع مقدس که نتیجه آن ۱۰ هزار شهید و ۱۰۰ هزار مجروح که ۶۷ هزار نفر از این جانبازان شیمیایی در حال حیات هستند، و شرم آور است که آلمان پرچمدار حقوق بشر شده است!
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه پرونده سازی جدید بر علیه ایران یعنی سناریوهای آمریکا و غرب بر علیه ایران پایانی ندارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مشکل ما با آمریکا فقط با باج دادن به آمریکا حل می شود و آن هم نه یکبار، ادامه داد: باج دادن به آمریکا به معنای عقب نشینی از خطوط قرمز نظام است و هیچ ایرانی با غیرت به آمریکا باج نمی دهد.
وی با بیان اینکه سیاست آمریکا و غرب تقابل با کشورهای حریف و مخالف است و لذا آمریکا گفته جنگ اوکراین یک دستگرمی است و جنگ بزرگی در راه است و این جنگ بزرگ تقابل با چین است چرا که خیزش قدرت نظامی و اقتصادی چین  باعث تضعیف آمریکا شده، عنوان کرد: آمریکا اعلام کرده سه کشور ایران، روسیه و چین نظم آمریکایی را در دنیا به خطر انداختند و لذا تلاش می کند با تضعیف ایران و روسیه قبل از تقابل با چین، از همراهی این دو کشور با چین جلوگیری کند.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه اکنون که دوباره کرونا در چین افزایشی شده و این کشور نیز برخی محدودیت ها را اعمال کرده و عده ای در چین به این محدودیت ها معترض شده اند و رسانه های غربی آن را با هیجان منعکس می کنند تا با حمایت از اغتشاشگران در چین، مثل حمایت از اغتشاشگران در ایران با قدرت نمایی چین مقابله کند، تصریح کرد: چین بزرگترین رقیب اقتصادی آمریکاست و طبق برآوردها بزودی آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت و ناآرامی های اخیر در چین راهبرد آمریکا برای مقابله با قدرت چین است همانطور که ناآرامی های اخیر در ایران برای مقابله با ایران قوی بود.
وی با اشاره به نتایج مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی و با بیان اینکه هر چند که بُرد و باخت در ورزش طبیعی است اما از نتیجه مسابقه ایران و آمریکا متاثر شدیم چرا که این بازی یک جنگ بود، افزود: قوه قضائیه به دروغگویی و توهین برخی بازیکنان و مربیان فوتبال که با دشمن همصدا شدند، رسیدگی کند و مجلس هم از وزارت ورزش و قراردادها و دستمزدهای بعضا نجومی در ورزش تحقیق و تفحص کند.
خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به دستاوردهای مهم سفر نخست وزیر عراق به ایران از جمله مبارزه با داعش، معاهدات گاز و برق، گسترش روابط اقتصادی تا سقف ۲۰ میلیارد دلار و پایان دادن به حضور گروه های تروریستی و تجزیه طلبِ غرب و شمالِ غرب ایران و با بیان اینکه دیدگاه ایران و عراق با انتخاب السودانی در مبارزه با گروه های تروریستی نزدیک شده، تصریح کرد: ایران بارها به دولت عراق هشدار داده بود که گروه های تروریستی از اقلیم کردستانِ عراق وارد ایران می شوند که در حوادث اخیر نیز مشهود بود و لذا طبق مصوبه شورای امنیت ملی عراق نیروهای مرزبانی عراق به همراه نیروهای پیشمرگ کردستان عراق، در مرزهای ایران و عراق و عراق و ترکیه مستقر خواهند شد.
حسینی نسب با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو و با بیان اینکه در این روز سه نفر از دانشجویان معترض به سیاست های رژیم پهلوی در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند و این یعنی دانشجو بیدار است و بیدار کننده، تاکید کرد: دانشجویان همیشه یکی از اقشار برجسته در صحنه ها از ۱۶ آذر تا در مبارزات انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی، دوران دفاع مقدس، در نهضت علم و فناوری، حضور در بسیج سازندگی و نهضت خدمت رسانی بوده اند.
امام جمعه سلطانیه به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و با بیان عمل به قانون مهم است و همه باید به قانون پایبند باشند، افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانونی آمیخته با آموزه های دینی و مذهبی است و این مهمترین تفاوت قانون اساسی ایران با قوانین دیگر کشورها است./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر