logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۸۳۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 11 دقیقه ]
آیت‌الله دولابی مطرح کرد؛

دلایل حمایت غربی‌ها از اغتشاشات اخیر در ایران/ آمریکایی‌ها چشم دیدن ایرانی که الگوی استکبارستیزی در دنیا شده را ندارند

دلایل-حمایت-غربی‌ها-از-اغتشاشات-اخیر-در-ایران-آمریکایی‌ها-چشم-دیدن-ایرانی-که-الگوی-استکبارستیزی-در-دنیا-شده-را-ندارند
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت اروپایی‌ها از اغتشاشات اخیر در ایران گفت: غربی ها آرزوی خودشان را در خواب و خیال می بینند.

به گزارش موج رسا; آیت الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی در جلسه تفسیر قرآن کریم با فرمایشات امام عسکری(ع) در رابطه با حق طلبی اظهار کرد: امام عسکری(ع) فرمود هر انسان ذلیلی که حق طلب شد، عزت مند می شود و هر انسان عزیزی که حق را رها کرد ذلیل می شود بنابراین رمز عزت و ذلت طبق فرمایش امام عسکری(ع) حق طلبی است یعنی حق طلبی عامل عزت مداری خواهد بود.

وی افزود: اگر کسی به دنبال ظالم راه افتاد و از ظالم حمایت کرد، ذلیل می شود و اگر کسی هم مقابل ظالم ایستاد و در برابرش قد علم کرد مانند سیدالشهدا(ع) عزیز می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عزت و ذلت در سایه نوع موضع گیری ما در قبال حق است، گفت: قبل از انقلاب حاکمیت در کشور ما وضعیتی داشت و بعد از انقلاب نیز وضعیت دیگری پیدا کرد، قبل از انقلاب حاکمان در این کشور در برابر ظلم مستکبران جهانی سکوت می کردند اما بعد از انقلاب در سایه رهبری های امام راحل که به مردم یاد داد باید در مقابل ظلم مستکبران جهانی ایستاد، حاکمیت کشور ما حق طلب شد.
وی با بیان اینکه نتیجه سازش با استکبار جهانی در قبل از انقلاب ذلت بود، تصریح کرد: نتیجه ایستادگی در برابر استکبار جهانی بعد از انقلاب عزت شد.
آیت الله دولابی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص خلق و خوی مستکبران و راهبردهای آنان خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن برخی از انسانها را مستکبر معرفی کرده است، خداوند متعال کلمه استکبار را در چند جا برای فرعون به کار برده است.
وی با اشاره به سوره قصص که به بحث مستکبر بودن فرعون اشاره دارد، گفت: خداوند متعال در این آیه می فرماید فرعون و سپاهیانش در زمین استکبار ورزیدند، منظور از استکبار ورزیدن در زمین، استکبار ورزیدن در سطح کلان و در مقیاس زندگی اجتماعی است.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استکبار دو نوع است، اظهار کرد: نوع اول استکبار ، استکبتر شخصی است بدین معنی که شخصی دچار خودبرتر بینی باشد. اما نوع دیگر استکبار، استکبار جمعی است که در این نوع، یک جامعه خود را برتر از دیگر جوامع میپندارد.
وی با اشاره به اینکه خود برتر بین از نگاه قرآن به مستکبر تعبیر شده است، بیان کرد: فرعون استکبار جمعی داشت و رژیم خودبرتر بینی بنا نهاده بود، استکبار فرعون جلوه هایی داشت که یکی از جلوه هایش این بود که از نعمت هایی که خدا در اختیارش قرار داده بود برای تحقیر و به بردگی کشاندن دیگران استفاده می کرد.
آیت الله دولابی با اشاره به آیاتی از سوره زخرف در رابطه با مستکبر بودن فرعون یادآور شد: فرعون در سخنرانی ها از افتخاراتی که ربطی به او نداشت با تکبر یاد میکرد و همه اینها را نشانه قدرت خود معرفی می کرد و حتی به اینها نیز اکتفا نکرده و به تحقیر حضرت موسی پیامبر بزرگ خداوند می پرداخت.
وی گفت: بزرگنمایی امکاناتی که در اختیارش بود و تحقیر جبهه حق راهبرد فرعون و تمام مستکبران عالم است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قبل از انقلاب آمریکای جنایتکار همین راهبرد را در ایران آغاز کرد، افزود: آمریکای مستکبر از تمام ابزارها برای تحقیر کردن مردم ما و برای بالا بردن جایگاه خود استفاده کرد یکی از حوادثی که منجر به ۱۳ آبان شد، مسئله کاپیتولاسیون بود.
وی ادامه داد: آمریکایی ها یک قانونی را در کشور ما به کمک شاه به تصویب رسانده بودند که براساس آن اگر یک سرباز آمریکایی بدترین جنایتی در این کشور مرتکب میشد کسی حق نداشت متعرض او شود و دولت ایران نیز حق برخورد و محاکمه او را نداشت.
آیت الله دولابی بیان کرد: در نقطه مقابل اگر پادشاه ایران به سگ آمریکایی توهین و جسارت میکرد، باید مورد محاکمه قرار میگرفت.
وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب برخی از این سفرای کشورهای مستکبر مبلغی در فیش حقوقی خود به عنوان حق توحش دریافت میکردند یعنی می گفتند ایران دیار وحشی هاست و وقتی ما اینجا می رویم باید حقوق بیشتری به ما بدهید بنابراین می بینیم که کشورهای مستکبر قبل از انقلاب چه نگاهی به ایران داشتند.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه این کشورها منابع ایران را غارت می کردند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که دولت مردمی که توسط مصدق در همان موقع تشکیل شد توسط مستکبران با کودتا(کودتای ۲۸ مرداد) از بین رفت به خاطر اینکه مصدق می گفت که نفت باید برای ملت ایران باشد اما آنها با نگاه استکباری خود نفت ایران را برای خود می دانستند.
آیت الله دولابی با بیان اینکه این مستکبران عالم از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت ایران
 استفاده کردند، خاطرنشان کرد: پادشاه ایران آن زمان در مقابل آمریکا تسلیم شد و به خاطر همین سکوت و تسلیم ذلیل شد.
وی با اشاره به نمونه هایی از ذلت شاه یادآور شد: در سال ۱۳۲۲ در کنفرانس تهران، روسای جمهور کشورهای مستکبر آن زمان(رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور شوروی)، اجلاسیه ای را کشور ما برگزار کردند بدون اینکه حتی اجازه ای از شاه ایران دریافت کنند و بدتر از این حتی به او خبر هم ندادند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وقتی پادشاه ذلیل ایران از این موضوع مطلع شد به آنها التماس کرد که در جلسه شرکت کند که حتی به جلسه هم راهش ندادند.
وی با اشاره به نمونه دیگر ذلت شاه خاطرنشان کرد: وقتی شاه مریض شد و از کشور به بهانه مریضی فرار کرد، آمریکایی ها به او راه ندادند و مجبور شد به مصر برود.
آیت الله دولابی با بیان اینکه بعد از انقلاب مردم ما فراز دوم فرمایش امام عسکری(ع) را عمل کردند، افزود: مردم ایران را آن زمان کسی نمیشناخت یعنی ایران در دنیا به عنوان کشور پیشرو شناخته نمیشد اما بعد از انقلاب آزادگی، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم با نام ایران و ایرانی عجین شده است.
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و اقدامات امام راحل و پس ایشان مقام معظم رهبری در کشور نیجریه ۲۵ میلیون نفر شیعه شدند، گفت: اکثر این افراد مقلد مقام معظم رهبری هستند، در بسیاری از کشورهای دیگر میلیون ها انسان مقلدان امام و مقام معظم رهبری هستند چرا این این بزرگواران حق طلب بوده و در مقابل استکبار جهانی ایستادند.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان آمریکا خود را از دیگر کشورها و ملتها برتر می داند، اظهار کرد: رفتارهای دوگانه ای که آمریکایی ها از خود نشان می دهند همگی شاهد خوی استکباری آنهاست.
وی بیان کرد: اگر یک اتفاقی در یک کشوری رخ دهد و آن کشور دوست آمریکا باشد از نظر آنها اشکالی ندارد اما اگر یک دهم یا یک صدم این اتفاق در یک کشوری که مقابل اینها ایستاده رخ دهد، این را بهانه ای می‌کنند برای اینکه آشوب و اغتشاشی را راه بیندازند.
آیت الله دولابی تصریح کرد: آمریکایی ها مستکبر درجه یک عالم در دنیای معاصر ما هستند، امروز اغتشاشاتی که مشاهده می کنيم بسیاری توسط دشمن تحریک و سازماندهی می شود و دلیل آن نیز این است که می بینند کشوری به الگوی استکبارستیزی تبدیل شده و روی پای خود ایستاده است.
وی با بیان اینکه ایران منابع زیادی در اختیار داشته و از برترین دارندگان گاز جهان است، افزود: دولتهای  اروپایی دچار بحران گاز هستند و زمستان سیاهی در پیش خواهند داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: یکی از علتهای اغتشاشات اخیر این است که در خواب و خیال خودشان فکر می کردند که  نظام ما واژگون می شود و اینها می توانند به منابع نفت و گاز ما دست می یابند.
وی ادامه داد: دشمن تمام ظرفیت رسانه ای خود را بسیج کرد تا با دروغهای خود کار نظام را تمام شده جلوه دهد اما باید گفت که شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه، اینها آرزوی خودشان را در خواب و خیال می بینند.
آیت الله دولابی با تاکید بر اینکه اقدامات دشمن به خاطر عزت و اقتدار ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: این وعده خداوند متعال است که فرمود اگر کسانی در برابر مستکبر قیام کنند من آنها را یاری میکنم.
وی با بیان اینکه مستضعف یعنی کسی که ضعیف دیده شده و او را کوچک شمرده اند، افزود: آمریکای جنایتکار مستضعفان جهان را کوچک و خوار می‌بیند و با چاپ دلارهایی که پشتوانه ندارند تورم خود را به سرتاسر جهان منتقل می کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز به حول قوه الهی و در سایه قیام ملت ایران و ۱۳ آبان ها، و ۲۲ بهمن ها و .. آمریکا رو به زوال است و ذره ای در این مسئله تردید نیست.
وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز تاکید فرمودند که شواهد نشان می دهد آینده جهان آینده ای است که آمریکا در آن نقش کمرنگی خواهد داشت و جوانان باید خودشان را برای نظم نوین جهان آماده کنند آینده ای که در آن ایران به عنوان یکی از قدرتمندترین قطب های جهان عرض اندام خواهد کرد.
آیت الله دولابی افزود: مجله نیوزویک نیز طی یکی دو سال قبل در پشت جلد خود تصویری چاپ کرد که پیام آن این بود که چهار ابرقدرت در جهان وجود دارد که از این چهار ابرقدرت سه تای آنها آمریکا را تضعیف می‌کنند و در این مثلت یک طرف رئیس جمهور چین طرف دیگر رئیس جمهور روسیه و طرف سوم رهبر معظم انقلاب قرار دارد و این مطالب را خود آنها می گویند.
وی با تاکید بر اینکه در دولت آیت الله رئیسی اقداماتی آغاز شده که باید توجه داشت که با توجه به این اقدامات به جای اعتراض باید حمایت صورت گیرد، افزود: بنده نمی گویم مشکلات اقتصادی وجود ندارد اما باید توجه داشت که اگر دیدیم دولتی در صدد حل مشکلات مردم نیست باید به او اعتراض کنیم و اگر دیدیم دولتی در تلاش برای حل مشکلاتی است که بیشتر آنها میراث دولت قبل  بوده باید از آن دولت حمایت کرد.
وی یادآور شد: در دولت گذشته و در اواخر سال‌های استقرار ، هفته ای نبود که خبر تعطیلی کارخانه ای را نشنویم و ماهی نبود که یک اعتصاب کارگری نداشته باشیم، آیا کسی خبر دارد که در این یک سال اخیر نه تنها خبر تعطیلی کارخانه ای را نشنیدیم بلکه احیا ۲۰۰۰ واحد تولیدی را شاهد بودیم.
وی اظهار کرد: در این یکسال گذشته حقوق کارگران به مقدار زیادی افزایش پیدا کرده است و اکنون این عزیزان می بینند که شرایط عوض شده و تلاشی صورت میگرد.
آیت الله دولابی با بیان اینکه میزان صادرات ما به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است، گفت: برای اولین بار در طول ۱۰۰ سال گذشته تراز تجاری در حال مثبت شدن است.
وی با اشاره به بدهی های دولت قبل و پرداخت آن توسط دولت فعلی افزود: در همین هفته گذشته در  زنجان افتتاح نیروگاه برق را شاهد بودیم و یادمان نرود سال های قبل نسبت به قطعی برق چقدر نگران بودیم اما تابستان امسال بدون قطعی برق گذشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خنثی شدن نقشه دشمنان علیه ملت ایران اظهار کرد: طبق وعده قرآن نقشه اینها به خودشان برخواهد گشت و اینها باید به فکر زمستانهای سیاه خود باشند و در آینده نزدیک شاهد اغتشاشاتی در تمامی این کشورهای استکباری غربی خواهیم بود.
وی با اشاره به اتفاقات تلخ اخیر از جمله حادثه تروریستی شاهچراغ و شهادت  نیروهای مومن و مخلص گفت: آمریکای جنایتکار و انگلیس خائن این دردها را بر مردم ما تحمیل کرده و رسانه های این کشورها بر آتش این اغتشاشات می دمند و روزی نیست تحریکی از طرف این رسانه ها صورت نگیرد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر