logo
امروز : یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۸۲۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر آموزش‌وپرورش:

توسعه مدارس غیردولتی در مقطع ابتدایی کاهش می‌یابد

توسعه-مدارس-غیردولتی-در-مقطع-ابتدایی-کاهش-می‌یابد
معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه طبق مطالعه‌ای که انجام داده‌ایم علاقه‌مند هستیم توسعه مدارس غیردولتی را به سمت مقاطع متوسطه اول و دوم و آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ببریم، گفت: به دنبال این هستیم که در مقطع ابتدایی امر حاکمیتی راکمی بیشتر کنیم.

به گزارش موج رسا; احمد محمود زاده در جمع خبرنگاران موج‌رسا، ایرنا و پانا با بیان اینکه در سطح کشور ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: حدود ۱۳ درصد از دانش آموزان کشور در این نوع مدارس تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی کمک‌کار آموزش‌وپرورش هستند و بخشی از جریان تعلیم و تربیت در این مدارس شکل می‌گیرد، ابراز کرد: مدارس غیردولتی به این‌گونه نیستند که کیفیت لازم را نداشته باشند؛ البته بخشی از این مدارس ایرادات و اشکالاتی را دارند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه امروز در بازدید از یکی از مدارس غیرانتفاعی در زنجان شاهد بودم که آن مدرسه گام‌های مهمی را در راستای اجرا سند تحول بنیادین برداشته است، ادامه داد: این مدرسه دانش آموزان را با محتوای سند تحول بنیادین از اول ابتدایی همراه با کتاب‌های درسی به‌پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه امر آموزش‌وپرورش یک امر حاکمیتی است؛ و واگذاری آن به غیر ممنوع است، افزود: وقتی مطرح می‌شود آموزش‌وپرورش یک امر حاکمیتی است یعنی باید اعمال حاکمیتی داشته باشیم و حکمرانی کنیم و این حکمرانی را ما شروع کرده‌ایم.

محمود زاده با بیان اینکه طبق مطالعه‌ای که انجام داده‌ایم علاقه‌مند هستیم توسعه مدارس غیردولتی را به سمت مقاطع متوسطه اول و دوم و آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ببریم، تأکید کرد: به دنبال این هستیم که در مقطع ابتدایی امر حاکمیتی را کمی بیشتر کنیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برای نیروی انسانی مدارس غیردولتی برنامه‌هایی داریم، خاطرنشان کرد: به معلمان مدارس غیردولتی نظام‌نامه‌ای داده خواهد شد که صلاحیت حرفه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه اجرا در مدارس دولتی و غیردولتی باید خوب باشد چراکه آموزش و پروش یک امر حاکمیتی است، تصریح کرد: حاکمیتی بودن آموزش پروش در حوزه‌های نیروی انسانی، محتوای کتاب‌های درسی، ارزیابی و نظارت و...  را در راستای سند تحول بنیادین در تلاش هستیم تا انجام دهیم.//ک

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر