logo
امروز : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۸۲۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
شهردار زنجان؛

مسائل مالی در اولویت سوم در مدیریت شهرداری قرار دارد/ چهار تقاطع غیر همسطح در شهر زنجان ایجاد می‌شود

مسائل-مالی-در-اولویت-سوم-در-مدیریت-شهرداری-قرار-دارد-چهار-تقاطع-غیر-همسطح-در-شهر-زنجان-ایجاد-می‌شود
شهردار زنجان گفت: مسائل مالی در شهرداری در اولویت سوم قرار دارد چراکه برنامه‌ریزی و مدیریت درست در شهرداری جزو اصول است و اگر این دو نباشد مسائل مالی مشکلی را حل نخواهد کرد.

به گزارش موج رسا; علی‌رضا فیروز‌فر در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه زوار حضرت احمد‌بن‌موسوی(ع) شاهچراغ اظهار داشت: قطعا پاسخ دندان شکن به این حادثه تروریستی و تمام آنهایی که مملکت را محل جولان خیال باطل خود قرار داده‌اند داده خواهد شد.

وی افزود: گاها سلایق مختلف در کشور شرایطی را به وجود می‌آوردند که عده‌ای کج اندیش تصور بر این می‌کنند که فرصت جولان برایشان فراهم شده اما یقینا این اقدامات پاسخ‌هایی قاطع را به دنبال خواهند داشت.

شهردار زنجان در ادامه در خصوص مسکن کارکنان شهرداری زنجان، گفت: صحبت‌های اولیه در خصوص ثبت نام کارکنان و کارگران شهرداری در طرح اقدام ملی مسکن شده است، همان‌طور که مردم از این فرصت بهره‌مند می‌شوند امیدواریم همکاران شهرداری نیز با ورود مناسب به این عرصه صاحب مسکن شوند.

وی با بیان اینکه در سال پیشرو دو هدف عمده در حال پیگیری است که شامل زیباسازی و تسهیل تردد است، عنوان کرد: افزایش تفرجگاه‌ها در سطح شهر از جمله اقداماتی است که انجام خواهد گرفت.

فیروزفر با بیان اینکه یک رویکرد جامع برای رفع معضل ترافیک شهری وجود دارد، گفت: باید ترافیک را به نحوی حل کرد که کاهش بار ترافیک در یک نقطه سبب سوق ترافیک به نقطه‌ای دیگر نشود.

وی با بیان اینکه در پنج نقطه از سطح شهر نیازمند ایجاد تقاطع غیر همسطح هستیم، گفت: در میدان بسیج و میدان جهاد در بیشتر ساعات شاهد ترافیک هستیم، این شرایط در مسیر آرامستان نیز وجود دارد.

شهردار زنجان با بیان اینکه با باز شدن محور پادگان در طول مدت دو هفته آینده یک سیل ترافیک به محل وارد خواهد شد، گفت: بنابراین نیاز است تا حداقل دو تقاطع غیر مسطح در این مسیر ایجاد شود البته مطالعه از سه‌راه امجدیه تا خروجی آرامستان انجام شده است و مشاور ۹ سناریو برای این امر پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه نکاتی در سناریو‌ها مغفول مانده بود ادامه داد: این نکات در حال به روز رسانی است و ۹ سناریو شامل ساماندهی سه راه امجدیه، میدان سپاه، میدان مدیریت و تقاطع ثمین است.

فیروزفر بیان کرد: با قرارگاه خاتم‌الانبیا تفاهم‌نامه ای وجود دارد و قسمتی از آن در پارک هاشمی نژاد مورد قرار داد قرار گرفته است و از پتانسیل این قرارگاه و شرکت‌های دیگر که امادگی همکاری با شهرداری زنجان داشته باشند استفاده خواهیم کرد. با این حال سال بعد حداقل چهار نقطه غیر همسطح در شهر شروع خواهد شد. 

وی با اشاره به ساماندهی ساختمان‌های نیمه کاره بیان کرد: مذاکراتی با مجموعه مدیریتی استان داشته‌ایم در میدان مرکزی شهر در ضلع جنوب غربی یک سیمای بد منظری ایجاد شده است و کسی برای آنجا دلسوزی نکرده است اما با میراث فرهنگی وارد مذاکره شده‌ایم.

فیروزفر با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های خدمات رسان با شهرداری علاوه بر اینکه می‌تواند سبب تسهیل‌گری کار خود مجموعه شود از زشتی شهر نیز جلوگیری می‌کند، افزود: در برخی مواقع شهرداری اقدام به ترمیم حفاری‌هایی می‌کند که در چند سال گذشته ایجاد شده‌اند.

وی بیان کرد: بحثی که در زیباسازی شهر وجود دارد ساماندهی ساختمان‌های نیمه‌کاره است که آغاز شده است.

شهردار زنجان در خصوص سوالی مبنی بر افزایش اعتبارات در شهرداری گفت: ذهن کاوشگر در جامعه بسیار مفید است اما باید همراه با تفکرات و تحلیل دقیق از مسائل نیز باشد بنابراین اگر تحلیل درست در کنار ذهن‌های فعال نیست باید اطلاع‌رسانی مناسب توسط رسانه‌ها انجام شود تا مسائل خود به خود در جامعه حل سود.

فیروز با اشاره افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری گفت: مسائل مالی در شهرداری در اولویت سوم قرار دارد چراکه برنامه‌ریزی و مدیریت درست در شهرداری جزو اصول است و اگر این دو نباشد مسائل مالی مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: بحث‌های مالی در شهرداری نیز نیاز به مدیریت صحیح دارد، با این حال در پایان سال یک بیلان مالی خدمت شهروندان ارائه خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر