logo
امروز : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۸۲۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان:

هدف از اجرای طرح 313 تقویت و ترسیم هویت ملی_اسلامی است

هدف-از-اجرای-طرح-313-تقویت-و-ترسیم-هویت-ملی-اسلامی-است
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان با اشاره به کنگره ملی 313، گفت: هدف از اجرای طرح 313 تقویت و ترسیم هویت ملی_اسلامی است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی سازمان دانش آموزی استان زنجان، جلسه هماهنگی ستاد اجرایی کنگره ملی 313 با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و نمایندگانی از دفتر نماینده ولی فقیه استان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و سایر اعضا در سازمان دانش‌آموزی استان زنجان برگزار شد.

راویه قاسمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان در این جلسه با تشریح جزئیات طرح ملی ،313 گفت: هدف از اجرای این طرح، شناسایی و معرفی شخصیت‌های برجسته، الگو و تمدن‌ساز هر منطقه است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر شناخت هویت ایرانی – اسلامی و اینکه دانش‌آموزان در کنار تحصیل علم از عمق جان با افتخارات کشور آشنا شوند، خاطرنشان کرد: مفاخر، مشاهیر و الگوهای تمدن‌ساز در این طرح توسط خود دانش‌آموزان به سایر دانش‌آموزان معرفی می‌شوند.

قاسمی با اشاره به دریافت لیست اولیه مفاخر از مناطق مختلف استان افزود: طرح 313 در 3 مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول به‌صورت مدرسه‌ای بوده و این مفاخر با روش‌های مختلف در سطح مدرسه شناسانده می‌شوند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان گفت: مرحله دوم طرح به‌صورت شهری بوده که بهمن سال جاری در قالب نمایشگاه شهری اجرا می‌شود و مرحله سوم نیز به‌صورت کنگره ملی در اسفند امسال یا اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: رویکرد طرح 313 این است که دانش‌آموزان به جای شخصیت‌های خارجی با مفاخر، مشاهیر و الگوهای تمدن‌ساز منطقه خود و خدماتی که برای کشور ارائه داده‌اند آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند.

قاسمی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح، تلاش برای تقویت و ترسیم هویت ملی - اسلامی و الگوگیری دانش‌آموزان از سبک زندگی اندیشمندان و بزرگان تمدن‌ساز است.

وی افزود: در مرحله سوم که به‌صورت کنگره ملی در مصلای تهران خواهد بود برای هر شخصیتی، غرفه جداگانه ایجاد می‌شود و یک نفر از دانش‌آموزان در آن غرفه اقدام به معرفی شخصیت مذکور می‌کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان گفت: لیست اولیه از مفاخر استان زنجان تهیه شده که با همفکری و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها این لیست تکمیل می‌شود.

وی اظهار کرد: معرفی شخصیت‌ها با روش‌های مختلف از جمله مراسم صبحگاه، تابلو اعلانات مدرسه، هنرهای نمایشی، ملاقات، زیارت مزار، فضای مجازی و... خواهد بود.

نمایندگان دستگاه‌های حاضر در ادامه جلسه به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و مواردی مانند توجه به شخصیت‌های حوزوی، پیشنهاد تحقیق از شخصیت‌ها به دانش‌آموزان، استفاده از منابع مختلف و گنجاندن معرفی شخصیت‌ها در بخش آزاد مسابقات فرهنگی و هنری مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر