logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۸۱۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر کل استاندارد زنجان؛

انتشار خبر مرتبط با استاندارد مصالح ساختمانی حساسیت سایر ارگان‌ها را برانگیخت/ به لحاظ استاندارد مصالح فعلا مشکل حادی در شرق زنجان نیست

انتشار-خبر-مرتبط-با-استاندارد-مصالح-ساختمانی-حساسیت-سایر-ارگان‌ها-را-برانگیخت-به-لحاظ-استاندارد-مصالح-فعلا-مشکل-حادی-در-شرق-زنجان-نیست-
مدیر‌کل استاندارد زنجان با اشاره به اینکه در طول ماه‌های گذشته منطقه شرق زنجان مسئول کنترل کیفی مصالح ساختمانی نداشت، گفت: بعد از نشست خبری اداره استاندارد که در ماه‌ اخیر برگزار شد خبر در برخی خبرگزاری‌ها طوری درج شد که حساسیت سایر ارگان‌های مرتبط را بر انگیخت و سبب شد اقدامات مفیدی انجام گیرد.

به گزارش موج رسا; مرتضی واحد‌پور امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، اظهار داشت: در نگارش اخبار نباید به نحوی عمل کرد که در جامعه التهاب ایجاد شود اما در عین حال خبر باید طوری نوشته شود که اهل فن را در مسیر بهتر شدن اوضاع سوق دهد.

وی در خصوص کاربرد مصالح استاندرد در ساخت مسکن‌های ملی، افزود: یک سری اقدامات شامل استاندارد اجباری است، ماسه‌ای که برای تولید بتن استفاده می‌شود شامل استاندارد اجباری است بنابراین اگر قرار بر تولید انبوه باشد باید دارای استاندارد اجباری باشد، اداره استاندارد وظایف خود را انجام می‌دهد. با این شرایط در کنار این اداره راه و شهرسازی و نظام مهندسی نیز وظایف خود را انجام می‌دهند بنابراین اقدامی که اداره استاندارد انجام می‌دهد از دید خود بوده و بقیه ارگان‌ها نیز از دید خود اقداماتی را انجام می‌دهند.

مدیر کل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه راه و شهرسازی، نظام مهندسی و استاندارد باید با دید خود عمل نماید، ادامه داد: طبق نظر اداره استاندارد اگر قرار بر تولید انبوه باشد باید مسئول کنترل کیفی انتخاب شود هر چند شاید برای ارگان دیگر مهم نباشد، بنابراین انجام وظایف ما به این مفهوم نیست که راه و شهرسازی یا ارگان دیگر وظایف خود را انجام می‌دهد یا خیر! بنابراین ارگان‌ها قطعا در کار همدیگر دخالت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول ماه‌های گذشته منطقه شرق زنجان مسئول کنترل کیفی مصالح ساختمانی نداشت، گفت: بعد از نشست ماه‌ اخیر خبر در برخی خبرگزاری‌ها طوری درج شد که حساسیت سایر ارگان‌های مرتبط را بر انگیخت که البته از این حساسیت استقبال کردیم چراکه سبب شد اقدامات مفیدی انجام گیرد.

واحدپور گفت: طبق مکاتباتی در این راستا داشته‌ایم اگر برای فعالیت ساختمانی که انجام می‌شود در شرق و غرب مجوز وجود داشته باشد کفایت مذاکرات را می‌کند و در این ارتباط مجوز فعالیت را خواسته‌ایم؛ البته با اینکه ۱۶ مهمر ماه این درخواست و مکاتبه ارائه شده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم!

وی بیان کرد: به لحاظ کیفیت و استاندارد مصالح فعلا در شرق زنجان مشکلی نداریم که حاد باشد، هر چند که در هر سیستمی مشکلاتی وجود دارد.

مدیر کل استاندارد زنجان همچنین در خصوص سوالی مبنی بر وجود چند مورد کپک‌زدگی کیک یک برند معروف و اینکه علت چه بوده؟ اداره استاندارد چه اقداماتی انجام داده است؟ و شکایت در مدت چند روز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد گفت: شکایات به صورت موردی مورد بررسی قرار می‌گیرد ببا این حال باید مکاتبات لازم در این راستا انجام گیرد و این فرایند گاها زمان بر است.

وی افزود: در خصوص کیک کپک زده که مورد شکایت قرار گرفت دو اقدام انجام شد، کیکی که هنوز باز نشده بود و سری تولید مشابه با کیک کپک زده داشت برای بررسی آلایندگی به آزمایشگاه ارسال شد، با گزارش سری ساخت و تاریخ تولید، کیک کپک زده در استان مورد تولید نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه‌ای که بدست آمد این بود کیک بسته‌بندی که در زنجان و تبریز بود هر دو سالم و مشکلی نداشت، بررسی بیشتر نشان داد کیک کپک زده در اوج گرما باز شده بود اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بسته‌بندی کیک مشکل داشته و دارای درز بوده که در نهایت در اوج گرما سبب کپک زدگی کیک شده است.

واحدپور اذعان کرد: این کیک در سطح بالا تولید و توزیع شده بود و هیچ گونه شکایتی از آلودگی در این خصوص وجود نداشت. با این حال احتمال می‌دهیم نحوه نگه‌داری از مهم‌ترین علل وجود کپک در کیک بوده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر