logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۸۰۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول بسیج اساتید استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

آرایش جنگی جامعه هدف آمریکا امروز اغلب دهه هشتادی‌ها هستند/ ماهیت دشمن برای نوجوان و جوان باید تبیین شود

آرایش-جنگی-جامعه-هدف-آمریکا-امروز-اغلب-دهه-هشتادی‌ها-هستند-ماهیت-دشمن-برای-نوجوان-و-جوان-باید-تبیین-شود
مسئول بسیج اساتید استان زنجان گفت: بنابراین دشمن برای جامعه هدف خود آرایش جنگی خاصی را ترسیم می کند، امروز جامعه هدف آمریکا اغلب دهه هشتادی ها هستند. برای این رده سنی توپ و تانک کشت و کشتار اثر بخش نخواهد بود و دشمن استراتژی جدیدی را در پیش گرفته است.

وهب جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه دنیا صحنه مبارزه دائمی میان حق و باطل، اظهار داشت: طبق آیات قرآن، انسان ها نیز دودسته اند؛ یا حزب الله یا حزب شیطان. از آغاز خلقت آدم تا ظهور اسلام و تا عصر حاضر نیز تقابل این ۲ دسته بارها و بارها در تاریخ آمده است، در این راستا قرآن از عبارت "فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ" "پس ای صاحبان بینش و بصیرت! عبرت گیرید" استفاده می کند. بنابراین فهم دقیق و همه جانبه رفتار آمریکا و سایر دشمنان جبهه حق به هیچ عنوان پیچیده نیست.

وی با بیان اینکه دشمن با ترفندهای مختلف به دشمنی می پردازد، افزود: گاهی با آرایش نظامی، گاهی با تحریم، تحریم های اقتصادی و اجتماعی، گاهی با هجمه های فرهنگی و گاهی نیز با ژست های فانتزی.

مسئول بسیج اساتید استان زنجان گفت: بنابراین دشمن برای جامعه هدف خود آرایش جنگی خاصی را ترسیم می کند، امروز جامعه هدف آمریکا اغلب دهه هشتادی ها هستند. برای این رده سنی توپ و تانک کشت و کشتار اثر بخش نخواهد بود و دشمن استراتژی جدیدی را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز مادی‌گرایی و دنیا طلبی بیش از هر زمان دیگری در جوامع جهانی جلوه گری می کند، تصریح کرد: افراد و دولت ها و سازمان های جهانی عمدتا به دنبال کسب منافع خود از رویدادهای پیرامون خود هستند. بخشی از این کشورها که مستقیما با آمریکا هم پیمان هستند و بخشی نیز غالبا توان رویارویی با او را ندارند.

جعفریان ادامه داد: دشمنان اسلام طبق آیه شریفه " وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ" "هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی..."، با جمهوری اسلامی ایران تا حصول نتیجه خیال خام خود به دشمنی آشکار و پنهان خواهند پرداخت و هر روز با یک دسیسه، با یک فتنه و با یک استراتژی جدید این دشمنی را نشان خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه نوع بشر با فطرت حقیقت جو و حقیقت طلب خلق شده، خاطر نشان کرد: فقط کافیست که انسان آزاده، علی الخصوص نوجوان و جوان با سوگیری ذهنی به وقایع نگاه نکند و در پازلی که از طرف دشمن چیده شده و از قبل طراحی شده، قرار نگیرد برای این منظور بهترین راه شنیدن و دیدن وقایع از منظر و مجرای حقیقی آن است. گاهی جوان ما فقط اخبار را از رسانه معاند دریافت می کند، در این صورت او راهی برای تشخیص حق از باطل و یافتن تناقض های دشمن برای خود باقی نمی گذارد. به نظر بنده شاید جای خالی واحد "دشمن شناسی" از سوی ما برای نوجوان و جوان حقیقت جو، امروز بیش از هر زمان دیگری احساس شود.

مسئول بسیج اساتید استان زنجان ادامه داد: " تبیین" وظیفه ماست. حضرت آقا با بصیرت خاص خودشان از چندی قبل "جهاد تبیین" را واجب عینی خواندند. بنابراین این جهاد واجب در روزهای پیش رو چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیق و گفتمان رو در رو بین اصناف و اقشار مختلف مخصوصا دانش آموزان و دانشجویان عزیز، از سوی نخبگان، معلمان و اساتید دشمن شناس می بایست با قوت و قدرت انجام شود و لازمه اثر بخشی آن، دوری از سوگیری ذهنی از سمت اقشار باهوش و با بصیرت می باشد. ما باید به جامعه بیاموزیم که مطالبه گری حق اوست؛ اما مطالبه گری در قالب گفتمان نه مطالبه گری با اغتشاش./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر