logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۷۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در کمیسیون صنایع رد شد/ تصمیم دولت برای تفکیک وزارتخانه‌ها ناپخته و عجولانه‌ است

کلیات-لایحه-اصلاح-بخشی-از-ساختار-دولت-در-کمیسیون-صنایع-رد-شد-تصمیم-دولت-برای-تفکیک-وزارتخانه‌ها-ناپخته-و-عجولانه‌-است

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس از رد کلیات لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: اینکه ما مرتب دنبال تغییرات این چنینی باشیم به صلاح کشور نیست.

فریدون احمدی در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به رد کلیات لایحه تفکیک سه وزارتخانه اظهار کرد: تقریبا همه اعضای حاضر در جلسه کلیات لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها را رد کردند.

وی با بیان اینکه در این جلسه از مسئولان برخی سازمانها، اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی و بخش خصوصی نیز حضور داشتند، افزود: مخالفت کمیسیون صنایع با لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها دلایل مختلفی دارد که عمده آنها کارشناسی نشدن این بحث است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظرات بخش خصوصی در مورد تفکیک وزارتخانه‌ها گرفته نشده است، عنوان کرد: به نظرم تفکیک وزارتخانه‌ها کار ناپخته و عجولانه‌ای است.

وی با ابراز اینکه بحث‌های ما در مورد تفکیک وزارتخانه‌ها مبنایی است، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که ضرورتی برای این تفکیک‌ها وجود ندارد و این تفکیک با اصول منطقی‌سازی اندازه دستگاه‌ها، کاهش تصدی‌گری و کاهش حجم وزارتخانه‌ها مغایرت دارد.

احمدی با تاکید بر اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها مخالف برنامه ششم توسعه است، گفت: مجموعه‌ای از دلایل وجود دارد که ما به این نتیجه برسیم و مخالف تفکیک وزارتخانه‌ها باشیم.

وی بیان کرد: بعید می‌دانم لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها تا زمان معرفی کابینه به صحن علنی مجلس بیاید و در کل فکر نمی‌کنم نمایندگان به تفکیک وزارتخانه‌ها رای بدهند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خود دولت هم به این نتیجه رسیده که این بحث جدی نیست، اظهار داشت: اینکه ما مرتب دنبال تغییرات این چنینی باشیم به صلاح کشور نیست و به خاطر این بعید می‌دانم رای بیاورد.

وی با بیان  اینکه خود وزارتخانه‌ها، کارشناسان آنها و بخش خصوصی مخالف تفکیک وزارتخانه‌ها است، گفت: ما تا به امروز دلایل محکم و قوی برای تفکیک این سه وزارتخانه پیدا نکردیم تا موافق آن باشیم.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر