logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۷۸۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

پیاده روی اربعین مظهر اتحاد و همدلی مسلمانان است

پیاده-روی-اربعین-مظهر-اتحاد-و-همدلی-مسلمانان-است
امام جمعه خرمدره با اشاره به همایش جهانی پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: پیاده روی اربعین مظهر اتحاد، همدلی و الفت بین مسلمانان و به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام شده و با ساماندهی منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) جهان را آماده حضور آن حضرت می‌سازد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به همایش جهانی پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: پیاده روی اربعین مظهر اتحاد، همدلی و الفت بین مسلمانان و به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام شده و با ساماندهی منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) جهان را آماده حضور آن حضرت می‌سازد. 

وی با بیان اینکه نگرانی مخالفان و دشمنان اهل بیت (ع)‌ و ایران اسلامی و سکوت مرگ بار رسانه‌های غربی در برابر همایش جهانی پیاده روی اربعین و عظمت آن، در حالی صورت می‌گیرد که این رسانه‌ها خبرهای بی‌ارزشی مانند مدل لباس یک سلبریتی را با آب و تاب منتشر می‌کنند گفت: بعضی رسانه‌های داخلی هم آگاهانه یا از سر جهل با دشمنان اهل بیت علیهم و ایران اسلامی همنوایی دارند که مسئولین باید با چنین رسانه‌هایی برخورد کنند. 
امام جمعه خرمدره با اشاره به تحلیل مذاکرات هسته‌ای و کارشکنی‌های آمریکا، بیان کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات هسته‌‌ای، تنها مقصر نتیجه نافرجام برجام است. ایران برجام را با همه قوت و ضعف‌ها پذیرفته بود؛ آن‌ها که برجام را زمین زده‌اند، هم بیشتر از ایران به آن نیاز دارند و هم باید آن را احیا کنند.
وی تصریح کرد: آمریکا و متحدانش باید توجه کنند که ما در مذاکرات هسته‌ای پاسخی را سازنده تلقی می‌کنیم که منافع، عزت و استقلال کوتاه مدت و بلند مدت ما را تأمین کند. و قطعاً نه دولت و نه ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکا و متحدانش تسلیم نخواهد شد. 
زاهدی‌پور با اشاره به اینکه مقاومت و تاب‌آوری ایران اسلامی در برابر فشارها و تحریم‌های برجامی یک سنت الهی است؛ گفت: بر اساس سنت الهی پیروزی نهایی از آن ملت‌هایی است که بر ارزش‌های تکیه کرده و در برابر مخالفان و معاندان مقاومت می‌کنند.
وی ابراز داشت: مردم انقلابی ایران، نمونه کم‌نظیر مقاومت در برابر دشمنان است که با ایمان به وعده‌های تخلف ناپذیر الهی به اهداف عالی خود دست پیدا کرده و زمینه را برای ظهور منجی واقعی عالم بشریت فراهم خواهد کرد. 
حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اینکه همه این مقاومت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر کسر کوچکی از فشارها و تحریم‌ها بر ملت‌های دیگر وارد می‌شد، قد خم می‌کردند و شکست را می‌پذیرفتند، اذعان کرد: مردم ایران با دستان خالی و ایمان مثال زدنی در حالی انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و دشمنان را در جنگ تحمیلی به زانو درآوردند که قدرت‌های مستکبر در برابر آن ایستاده بودند. این در حالی است که نه دشمنان ایران قدرت و ابهت قبلی را ندارند و ملت ایران روز به روز قله‌های افتخار و عزت را فتح کرده و به یکی از قدرت‌های مهم دنیا تبدیل شده که محاسبات دشمن به راحتی اجازه تعدی و دست درازی به آن را نخواهد داد.
وی با اشاره به اربعین، عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام فرمودند، رمز اصلی پیروزی مردم ایران در برهه‌ها و بحران‌های مختلف، الگوگیری علمی و عملی از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است. محبوبیت بی‌نظیر اهل بیت در طول چهارده قرن، نشان از جایگاه آن بزرگواران در هدایت جامعه به سوی توفیقات الهی است. 
امام جمعه خرمدره با اشاره به صدور انقلاب اسلامی ایران: انقلاب اسلامی ایران و امام راحل (ره)، الگوی عمل بسیاری از فعالیت‌ها و حرکت‌های آزادیبخش بوده و این نشانه مهم صدور انقلاب اسلامی است. 
وی با اشاره به آب اندازی ناو شهید سلیمانی که افتخاری دیگر از افتخارات و قدرت بازدارندگی، است گفت: شناور رادار گریز شهید سلیمانی مجهز به نخستین سامانه پرتاب ترکیبی موشک‌های برد کوتاه و متوسط سطح به سطح (اس‌اس‌ام)، بهره‌مندی از اتاق عملیات مبتنی‌بر نرم‌افزار بومی مدیریت یکپارچه صحنه نبرد با قابلیت تشخیص نوع هدف یا تهدید و تخصیص آن‌ها به سامانه‌های آفندی و پدافندی است.
حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: پیشرفت‌های خیره کننده در توانمندی دفاعی در عرصه رزم دریاریی از قبیل الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی (شناوری) به نیروی دریایی سپاه و شناور گشتی رزمی شهیدسلیمانی، شناور تندرو کلاس موشک‌انداز شهید روحی و شناور تندرو موشک‌انداز شهید دارا به تجهیزات سازمان رزم نیروی دریایی سپاه از نشانه‌های شکست تحریم‌ها بوده و موجب حیرت دشمنان و خوشحالی دوستان شده است. 
وی ابراز داشت: آن چه که تا امروز دشمن را در موضع ضعف قرار داده قدرت دفاعی _ نظامی ایران است و این قدرت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.
امام جمعه خرمدره با تحلیل ادعای دولت آذربایجان مبنی بر تغییر در جغرافیای سیاسی قفقاز جنوبی، خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از مشکل امروز در منطقه قفقاز جنوبی به بی لیاقتی حاکمان گذشته و به ویژه وطن فروشی سخاوتمندانه رضاخان پهلوی مربوط است.
وی گفت: این تغییر جغرافیایی موجب بسته شدن مرز ایران و ارمنستان بوده منافع کشور را تهدید می‌کند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار اردوغان و پوتین تأکید کردند جمهوری اسلامی ایران با چنین رفتارهای مخالفت کرده و آن را تحمل نخواهد کرد. 
حجت‌الاسلام زاهدی‌پور بیان کرد: از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود با موضعگیری منطقی و مستحکم متناسب با سیاست‌های اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، و تلاش فعالانه نسبت به رفع شبهات و نگرانی افکار عمومی اقدام نماید. 
وی با اشاره به تحلیل رزمایش دریایی انصار الله یمن، بیان کرد: نقطه ثقل درگیری‌های یمن و ائتلاف دریا بوده و رزمایش دریایی انصار الله یمن، نمود قدرت و ابتکار عمل محور مقاومت بوده و ثمرات مقاومت را نمودار می‌سازد. 
امام جمعه خرمدره با اشاره به رزمایش «وستوک- ۲۰۲۲» که با حضور نیروهای نظامی از روسیه، چین، هند و یازده کشور دیگر در سرزمین «پریمورسکی» (جنوبی‌ترین بخش شرق دور روسیه و در کرانه دریای ژاپن) برگزار شد، گفت: این رزمایش از اول تا هفتم سپتامبر (۱۰تا۱۶ شهریور) با مشارکت بیش از ۵۰ هزار نظامی، پنج هزار تجهیزات نظامی شامل ۱۴۰ هواپیما و ۶۰ کشتی برگزار شد.
وی گفت: رزمایش مشترک روسیه در حالی اتفاق افتاد که آمریکا به دنبال منزوی کردن روسیه بوده و به ویژه بارها از چین و هند به‌ عنوان دو شریک مهم اقتصادی و تجاری و سیاسی روسیه خواسته است تا به تحریم‌های غرب علیه روسیه پیوسته و نیز روابط اقتصادی و امنیتی و نظامی و تسلیحاتی خود با مسکو را پایان دهند. 
حجت‌الاسلام زاهدی پور گفت: پیام مهم رزمایش بزرگ روسیه، چین، هند و ۱۱ کشور دیگر، که علیرغم‌ شعارها و ادعاها، آمریکا نفوذ بین المللی خود را به شدت از دست داده است و غربگراها باید در تعاملات خود با آمریکا تجدید نظر کنند. ضعف در جبهه غربی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که متحدان اروپایی آمریکا با بحران شدید انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند و این بحران با نزدیکی به فصل سرما، به اوج خواهد رسید. /ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر