logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۷۸۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه استان زنجان:

تمدید گذرنامه‌های منقضی شده از 10 سال قبل/ صدور برگ تردد ویژه اربعین

تمدید-گذرنامه‌های-منقضی-شده-از-10-سال-قبل-صدور-برگ-تردد-ویژه-اربعین
رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه استان زنجان با اشاره به امکان تمدید اعتبار گذرنامه‌هایی که تاریخ صدور آن ها از 10 سال قبل منقضی شده، مواردی از دیگر شرایط مرتبط با امور گذرنامه را تشریح کرد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ حسین مظفری با اشاره به روند اخد گذرنامه، اظهار داشت:  با توجه به رشد چند برابري درخواست گذرنامه نسبت به سالهاي گذشته و افزايش ترافيک کاري، زائران از موکول کردن اخذ يا تمديد گذرنامه به روزهاي آخر منتهي به اربعين حسيني خودداري نمايند.

وی ادامه داد: با توجه به راه اندازي نرم افزار (پليس من)، متقاضيان گذرنامه جهت پيگيري اخذ گذرنامه و آگاهي از مراحل صدور و دريافت بارکد پستي نسبت به نصب نرم افزار مذکور اقدام کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه استان  زنجان با اشاره به افزایش ساعات کاری پلیس گذرنامه تصریح کرد: همچنین جهت پرداخت عوارض خروج از کشور با ورود به نرم افزار مورد نظر و با انتخاب نوع سفر هوايي يا زميني نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

مظفری اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل جديد پليس مهاجرت و گذرنامه فراجا، متقاضيان جهت دريافت گذرنامه ملزم به احراز هويت و ارائه عکس بيومتريک مي باشند که تمام مراحل فوق در دفاتر پليس+10 انجام مي گيرد .

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت فقدان گذرنامه و جهت جلوگيري از سوء استفاده از مدارک مسافرتي خود سريعا از طريق نرم افزار پليس من نسبت به ثبت فقدان اقدام کنند.

حسین مظفری خاطر نشان کرد: برابر اعلام سازمان پلیس امنیت عمومی فراجا با توجه به تقاضای زیاد زائران برای پیاده روی اربعین و جهت تسهیل در امر دریافت گذرنامه تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی بیان داشت: متقاضیان می توانند از روز شنبه پنجم شهریور ماه با در دست داشتن گذرنامه خود به ادارات گذرنامه در سراسر استان مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند که شرط تمدید، سالم بودن گذرنامه و تاریخ صدور آن ها از 1391/06/01 باشد و درخواست گذرنامه جدید در دفاتر پلیس + 10 نداده باشند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه استان در خصوص افرادی که گذرنامه قابل تمدید ندارند نیز این امیدواری را داد که می توانند به دفاتر پلیس +10 مراجعه و نسبت به صدور برگ تردد ویژه اربعین اقدام کنند.

سرگرد مظفری خاطر نشان کرد: بانوان و فرزندان زیر سن 18 سال بایستی قبل از مراجعه به ادارات گذرنامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به کسب رضایت محضری از همسر اقدام کنند.

وی به وضعیت مشمولان نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که دارای معافیت تحصیلی بوده مانند طلاب، دانشجویان و دانش آموزان بایستی از طریق سامانه سخا نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز تردد به کشور عراق اقدام کنند.

رئیس اداره گذرنامه استان زنجان مهلت این تمدید اعتبار را 6 ماه و تنها برای کشور عراق برشمرد و اظهار داشت: جهت تکریم ارباب رجوع و کاهش تردد به مرکز استان در تمامی شهرستان ها نیز این امکان به وجود آمده و مراجعین می توانند به پلیس امنیت عمومی شهرستان خود مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام نمایند.

سرگرد مظفری در ادامه تصریح کرد: به جهت رفاه حال زائران اربعین حسینی(ع) مقرر شده تا گذرنامه های فاقد اعتبار، به صورت رایگان توسط پلیس ممهور شوند تا مشکل خاصی برای زائران ایجاد نشود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر