logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۷۷۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه عنوان کرد؛

نیاز مبرم غرب به احیای برجام

نیاز-مبرم-غرب-به-احیای-برجام
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه غرب خصوصا اروپا نیز به این توافق نیاز دارند، گفت: در صورت عدم حضور ایران در بازار انرژی جهان پاییز و زمستان سختری در انتظار اروپاست و اروپا مجبور است برای این روزهای سخت مردم خود چاره‌ ای بیاندیشد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: یکی از حقوق فرزندان تکریم و احترام به آنان است.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت هفته دولت، به خطبه هفته قبل در مورد مرکز سلول درمانی سلطانیه اشاره کرد و با قدردانی از پیگیریهای مُجِدّانه استاندار استان زنجان و با بیان اینکه بعد از خطبه هفته قبل، هم استاندار زنجان تماس گرفته و اعلام کردند که 
 و حقیقتا هم اینگونه است و هم مدیر پروژه با حضور در دفتر مسائل و موانع را گزارش دادند و نماینده مجلس شورای اسلامی هم با معاون وزیر بهداشت و درمان جلسه داشته،  ابراز کرد: اتحاد و همدلی خوبی در استان و شهرستان برای اجرای پروژه سلول درمانی وجود دارد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این شهیدان را از نیروهای برگزیده انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه شهید رجایی ۲۸ روز رئیس جمهور بود، تصریح کرد: ایمان، اخلاص، ولایتمداری و مردمداری نام آنها را ماندگار و فراموش نشدنی کرده است.
حسینی نسب با بیان اینکه هفته دولت فرصت خوبی برای گزارش برای مردم است، مهمترین شاخصه سنجش عملکرد دولت را تطابق و همراهی آنها با انتظارات و مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: ضرورت تکیه بر ارزشهای اساسی انقلاب از مطالبات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم بود که تلاش دولت برای تحقق منویات ولی فقیه بعنوان رکن رکین انقلاب اسلامی، نماد تکیه دولت بر ارزشهای انقلاب است.
وی با بیان اینکه تلاش برای تحقق دولت مردمی از دیگر انتظارات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم است ارتباط با مردم از شاخصه دولت سیزدهم است، فساد ستیزی در قوه مجریه بعنوان محل مبارزه با فساد که از اولویت دولت نیز بود و عدالت و کاهش فاصله طبقات محروم با افراد برخوردار را از دیگر انتظارات مقام معظم رهبری از دولت است، عنوان کرد: دولت در برخی اصول و انتظارات عملکرد موفقی داشته اما در برخی از جمله کاهش فاصله طبقاتی نیاز به تلاش بیشتر است.
امام جمعه سلطانیه به مذاکرات برای رفع تحریمها اشاره کرد و با بیان اینکه دولت در کنار خنثی سازی تحریم‌ها که تقویت روابط اقتصادی با همسایگان و تلاش برای افزایش وابستگی اقتصادی کشورها به ایران از جمله آنهاست، مذاکرات رفع تحریمهای ظالمانه را نیز دنبال می کند، و پیشنهادات خوبی نیز در این باره به غرب ارائه داده و نماینده اتحادیه اروپا نیز آن را تایید کرده اما آمریکا تعلل و وقت کشی می کند، ادامه داد: آمریکا در مذاکرات در برابر منطق ایران درمانده شده است.
خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه ایران از حقوق مسلم خود کوتاه نخواهد آمد و غرب خصوصا اروپا نیز به این توافق نیاز دارند، افزود: در صورت عدم حضور ایران در بازار انرژی جهان پاییز و زمستان سختری در انتظار اروپاست و اروپا مجبور است برای این روزهای سخت مردم خود چاره‌ ای بیاندیشد.
حسینی نسب با بیان اینکه اینگونه نیست که عده ای می گویند با فکر می کنند بلکه غرب نیز نیاز به این توافق دارد اما با جنگ نرم و جنگ روایت‌ها و اراده ها و با فتح دلها و قلبها حقایق را طوری تغییر می دهد که همه باورها می کنند و لذا در برابر جنگ روایت‌ها نیز باید با دشمن مقابله به مِثل شود، گفت: حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد (ع) با روایتِ واقعیت ها شام را تسخیر کردند و قیام مردم مدینه، قیام توابین و قیام مختار ثمره پیروزی کاروان اسرا در جنگ روایتهاست.
امام جمعه سلطانیه به سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا  و بانکداری اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه ۴۰ سال از تصویب این قانون می گذرد اما به این قانون عمل نمی شود در حالی ربا حرام و جنگ لا خداست، خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای عملیاتی شدن این مصوبه حذف حیله های فرار از ربا در بانک‌هاست که در جریمه دیرکرد و مانند آن از این حیله ها استفاده می شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر