logo
امروز : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۷۷۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان تاکید کرد؛

مسئولان کشوری نگاه متوازن مرکزی نسبت به همه استانها داشته باشند

مسئولان-کشوری-نگاه-متوازن-مرکزی-نسبت-به-همه-استانها-داشته-باشند
استاندار زنجان با اشاره به اینکه نگاه به روستاها نباید منوط به طرح‌های هادی باشد گفت: باید به مسائل اشتغال، فرهنگ، ورزش روستایی باید نگاه کلان داشته باشیم و درخواست داریم مسئولان رده بالای کشوری نگاه متوازن مرکزی نسبت به همه استانها داشته باشند.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی در سومین روز از هفته دولت به همراه محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در روستای بناب زنجان در دیدار مردمی و نشست با دهیاران استان با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: امسال هفته دولت را موضوعی، بر مبنای پازل حرکتی بزرگ که برای استان در نظر گرفتیم تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

وی افزود: روز اول هفته دولت اختصاص به عمران روستایی داشت و روز دوم با یک حرکت نمادین و تحویل هشت دستگاه تراکتور و چندین دستگاه نیسان که از محل اعتبارات دهیاری تامین شده عمران روستایی را به صورت نمادین تمام می کنیم اما در روزهای آینده شاهد اتفاقات دیگری در این زمینه خواهیم بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سال جاری کارهای انجام شده از جمله در اصلاح شبکه توزیع برق، حوزه آبرسانی طبقه بندی شده است گفت: در روستاهایی که مشکل آب دارند تلاش می کنیم هرچند در استحصال آب مشکلاتی داریم اما امیدواریم با همکاری وزارت نیرو بسیاری از مشکلات حل شود.

وی با بیان درخواست از معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: ما تلاش خود را در حوزه آب انجام می دهیم و باید نگاه به مسئله آب نگاه ملی باشد، اما درخواست ما از رییس جمهور این است بهتر از هر کسی، مسئولان استانی می‌دانند که چگونه استحصال آب کرده و مشکلات مربوط به آن را حل کنند.

افشارچی گفت: برای تمام شهرستان های استان از جمله زنجان ابهر خدابنده برنامه‌هایی در زمینه آب داریم و در شهرستان های دیگر از جمله ایجرود، ماهنشان سدها در حال اجرا هستند.

وی به حوزه راه اشاره و عنوان کرد: در سال جاری ۳۱ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است و بسیاری نیز در حال پیمان‌سپاری هستند و در حوزه معابر روستایی حرکت بزرگی انجام شده و معابر ۱۳۰ روستا در پنج ماه گذشته آسفالت‌ریزی شده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: در سال جاری در بازگشت مالیات از محل ارزش افزوده که مسئله مهمی است تا حال حاضر تا جایی که قانون مشخص کرده دانشگاه علوم پزشکی شهرداری ها، دهیاری‌ها هزار میلیارد تومان در پنج ماه اول سال پرداخت شده است که برابر با ۶۵۰ میلیارد تومان کل سال ۱۴۰۰ است و اتفاق بسیار خوبی در این زمینه رقم خورده است.

وی ادامه داد: علت این امر نیز افزایش آورده مالیات از محل انتقال برخی از شرکتهای بزرگ که در استان که مشغول هستند و قبلا مالیات آنها در تهران محاسبه می‌شد و مالیات دریافت شده از صنایع با مالیات از مردم اصناف گرفته می‌شود قابل مقایسه نیست و مردم بدانند که منفعت صنایع به استان می رسد.

افشارچی به معادن اشاره کرد و گفت: امسال در خصوص حقوق و معادن اخبار بسیار خوبی به گوش می‌رسد و اگر ۱۵ درصد به استان اختصاص پیدا کند اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.

وی بیان کرد: در سال جاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تکلیفی تبصره ۱۶ داریم که بانک‌ها پرداخت خواهند کرد و مستقیماً در حوزه اشتغال مصرف خواهد شد که هم برش دستگاهی مشخص شده و هم برای اولین بار برش شهرستانی رقم خواهد خورد و فرمانداران میدانند برای چه مقدار از تسهیلات باید وقت و انرژی بگذارند.

استاندار زنجان با بیان اینکه نگاه ما باید به اعتبارات روستایی نگاه کلان باشد گفت در پنج ماه اول سال بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاری ها اختصاص داده شده که در نظام جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده و عدد بزرگ و قابل توجهی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات روستایی را حل کند.

وی اشاره به اینکه نگاه به روستاها نباید منوط به طرح‌های هادی باشد افزود باید به مسائل اشتغال، فرهنگ، ورزش روستایی باید نگاه کلان داشته باشیم و درخواست داریم مسئولان رده بالای کشوری نگاه متوازن مرکزی نسبت به همه استانها داشته باشند.

وی ابراز داشت: درست از کارهایی در زمینه در همه زمینه‌ها در استان در حال انجام است اما راضی کننده نیست و ما باید تلاش خود را مضاعف کنیم./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۳
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱