logo
امروز : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۷۷۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
اخبار انتظامی روز:

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی 18 میلیارد ریال در زنجان/ دستگیری سارق مسلح خودرو غرب کشور در زنجان

کشف-انواع-کالای-قاچاق-به-ارزش-تقریبی-18-میلیارد-ریال-در-زنجان-دستگیری-سارق-مسلح-خودرو-غرب-کشور-در-زنجان
فرمانده انتظامی استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی 18 میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبرداد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار محمد طراقیه، گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودروهای عبوری در اتوبان زنجان – قزوین به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پلیس پس از بازرسی و بررسی از کامیون کشنده ، جمعا" 2 هزار و 204 قوطي چسب صنعتي ، 706 عدد ادكلن ، 720 قوطي كمپوت آناناس و 5 هزار و 669  متر پارچه قاچاق کشف و ضبط و در این خصوص یک نفر دستگیر و یک کامیون توقیف و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده طبق نظر کارشناسان 18 میلیارد ریال برآورد شده،تصریح کرد: تلاش براي مبارزه با قاچاقچیان کالا در دستور کار مأموران انتظامي این فرماندهی است و با عوامل قاچاق به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

کشف خودرو قاچاق در زنجان

سردار محمد طراقیه در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو خارجی لکسوز  که به سمت غرب کشور در حال حرکت بود مشکوک شدند.

وی افزود: پس از توقیف خودرو موردنظر در بررسی های به عمل آمده مشخص شد خودرو فاقد مدارک مثبته گمرکی است و کارشناسان مربوطه ارزش آن را 45 میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

جهاد تبیین، راهکاری اساسی در برابر جنگ شناختی دشمن

سردار محمد طراقیه در کارگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با تقدیر از تلاش های معاونت فرهنگی و اجتماعی در انعکاس عملکرد انتظامی استان و نقش اساسی رابطین اجتماعی در پیشبرد ماموریت های پلیس ، افزود :  در حوزه جنگ شناختی و فضای مجازی مهمترین هدف ما این است که به لایه کاربردی توجه بیشتری داشته باشیم و در مرحله بعد محتوا تولید و منتشر شود.

وی با اشاره به نقش اساسی رسانه ها و فضای مجازی در پایداری و ارتقای احساس امنیت ، بیان داشت : مدیریت ادراک ، مهمترین تاکتیک شبکه های برون مرزی در برخورد با مخاطب است.

فرمانده انتظامی استان زنجان جنگ کنونی دشمن را جنگ شناختی و ادراکی اعلام کرد و گفت: دشمن خاکریز فکر مردم را هدف قرار داده و به فکر اعتماد زدایی، قداست زادیی، بصیرت زدایی ، ناکارآمد نمایی است.

سردار طراقیه عملیات روانی را از ابزارهای مهم بازدارندگی و کلید حل بحران ها دانست و بیان کرد: برای مقابله با تهدیدات امنیتی و آسیب‌های اجتماعی، تنها قوانین سخت‌گیرانه کافی نیست ، بلکه قدرت دیگری نیز به‌ مانند عملیات روانی مورد نیاز است تا با بهره‌گیری از آن بتوان به ساماندهی و مدیریت ماموریت‌ها پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: رسانه ها نقش بالقوه و معنی داری در شکل گیری ادراک ها و افکار بازی می کنند و با کارکردهای مهمی چون اطلاع رسانی نقش مهمی در تنویر افکار عمومی در سطح جامعه دارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه گفت : امروزه با پيشرفت علمي و فضاي مجازي در بين آحاد جامعه شاهد گسترش اطلاعات و اخبار در جغرافياي جوامع مختلف هستيم که این فضا تاثیر زیادی در افکار عمومی و تشویش در اذهان عمومی جامعه دارد.

سردار طراقیه بر هماهنگی و ایجاد هم افزایی لازم بین بخش های فعال فضای مجازی برای مقابله با تحرکات نرم معاندین برای برهم زدن نظم عمومی جامعه از طریق فضای مجازی تاکید کرد.

فراخوان اعزام مشمولان درشهریور ماه سال 1401

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: مشمولان فارغ التحصيل دانشگاهي، ديپلم و زير ديپلم که داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ یکم شهریور ماه 1401 مي باشند، مي بايست راس ساعت 0700 صبح روز سه شنبه مورخه 1401/06/01 در محل معاونت وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی استان زنجان حاضرشده تا به خدمت مقدس سربازي اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"فتح اله ندرلو " اظهار داشت: با توجه به این که برگ اعزام مشمولان توسط پست به آدرس مشمولان ارسال نمی گردد، مشمولان برای دريافت معرفي نامه مي توانند از تاریخ 1401/05/25 به يکي از دفاتر پلیس +10 سطح استان مراجعه کنند.

وی افزود: اعزام مشمولان در تاريخ هاي مذکور، بر اساس طرح فاصله گذاري و انجام کليه تمهيدات بهداشتي و غربالگري در بدو ورود مشمولان به وظيفه عمومي استان و مراکز آموزش انجام مي شود و در صورت مشاهده مشمولي که مشکوک به بيماري است از اعزام وي خودداري مي شود، بنابراین خانواده ها به هيچ عنوان نگران وضعيت سلامتي عزيزان خود نباشند، البته مشمولین عزیز می بایست 2 نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و کارت دیجیتال واکسن را باید در روز اعزام همراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان بیان داشت: مشمولاني که در مهلت تعيين شده جهت اعزام به خدمت مراجعه ننمایند و وارد غیبت شوند برابر ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي، با محروميت هاي اجتماعي از جمله عدم استخدام، عدم امکان دريافت وام، عدم دريافت مستمري از سازمان هاي دولتي و وابسته و نهادهاي قانوني، عدم صدور پروانه کسب و ... مواجه خواهند شد.

سرهنگ ندرلو خاطرنشان کرد: طبق ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي، مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح تا 3 ماه باشد،90 روز اضافه خدمت و چنانچه مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح بيشتر از 3 ماه باشد تا 180 روز اضافه خدمت خواهند داشت، مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان بيش از يکسال مي باشد، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، مشمول فراري نيز محسوب شده و به مراجع قضائي معرفي مي شوند.

وی تاکید کرد: تمامی مشمولان می بایست اوراق مربوط به اعزام از قبيل برگ آماده به خدمت، برگ واکسيناسيون و برگ معرفي نامه مشمولان به مراکز آموزش نيروهاي مسلح و ساير مدارک مورد نياز از جمله شناسنامه را در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.

سرهنگ ندرلو تصریح کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردي از قبيل کوتاه نمودن موي سر، گرفتن ناخن ها و.... را رعايت نموده، وسايل شخصي، بهداشتي، قاشق و چنگال، ليوان و لباس گرم و... را به همراه داشته باشند ضمنا خانواده ها باید از حضور در بدرقه مشمولان در محل اعزام اکيدا خودداري نمايند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان یاداور شد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا کانال سازمان درپیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh @ از آخرین اخبار مطلع شوند

 دستگیری سارق مسلح خودرو غرب کشور در زنجان

سرهنگ محمد علی آدینه لو اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس آگاهی استان زنجان مبنی بر تردد یک سارق مسلح فراری و تحت تعقیب در محورهای مواصلاتی استان ، رسیدگی به موضوع در دستور کار  ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این فرد پس از یک مورد سرقت مسلحانه خودرو در غرب کشور با یک دستگاه خودرو پژو پارس در محورهای مواصلاتی در سطح استان در حال تردد است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان تصریح کرد: طرح مهار به صورت استانی با تدابیر سردار فرماندهی محترم انتظامی استان و با نظارت رئیس پلیس آگاهی و کارکنان تحت امر به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ آدینه لو افزود: ماموران پس از کسب مجوز قضایی نسبت به توقیف خودرو و در یک عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری عامل سرقت مسلحانه پیش از آنکه موفق به فرار شود، شدند.

وی همچنین از توقیف خودروی پژو پارس متهم دستگیر شده خبر داد و گفت: در بازرسی های انجام شده یک قبضه اسلحه کلت کمری و کلاش، 2 تیغه خشاب و 158 عدد فشنگ کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به اهتمام پلیس برای برخورد قاطعانه با مخلان نظم و امنیت عمومی، از معرفی سارق مسلح به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

 دستگیری 2 سارق سیم کابل برق با 6 فقره سرقت در شهرستان خدابنده

سرهنگ "محسن غنیمتی" در تشريح اين خبر گفت: به منظور کشف سرقت های سیم وکابل برق با تشکيل اکيپي مجرب از ماموران پليس آگاهي و کوپ نسبت به انجام گشت زني هاي هدفمند در سطح حوزه استحفاظي اجرايي گرديد.

وي افزود: در اجراي اين طرح تعداد 6  فقره سرقت سیم وکابل برق و 2 سارق دستگیرشدند.

سرهنگ غنیمتی در پايان تصريح کرد: از شهروندان مي خواهيم به هشدارهاي پليسي در راستاي پيشگيري از سرقت که توسط کارشناسان انتظامي ارائه مي شود توجه داشته باشند ، تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.

 اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در پارک اسلام آباد زنجان

سرهنگ داود مرسلی، در تشریح جزئیات این خبر گفت:تامین امنیت پارک ها و تفرجگاه ها و مراکز تفریحی جزو اولویت های پلیس شهرستان  زنجان است و در همین راستا نیز طرح پاکسازي پارک ها و تفرجگاه ها در ایام تابستان در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی  در ادامه افزود : در اجرای طرح های پاکسازی اماکن تفریحی که از مطالبات شهروندان است، تمامی پارک ها و تفرجگاه های شهر زنجان از وجود اراذل و اوباش ، معتادان ، خرده فروشان مواد مخدر پاکسازی می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با اشاره به تاکیدات سردار طراقیه فرمانده انتظامی استان زنجان مبنی بر اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی ، گفت : طرح پاکسازی در پارک  شهید رجایی و پارک اسلام آباد  شهرستان  زنجان  اجرا و 32 نفر از معتادان متجاهر، مواد فروش و سارق  دستگیر و همچنین دو دستگاه خودرو و یک  دستگاه موتورسیکلت متخلف و مقداری مواد مخدر نيز کشف شد.

سرهنگ مرسلی با اشاره به اينكه طرح های پاکسازی پارک ها و تفرجگاه ها در تمام طول سال به ویژه در ایام تابستان به صورت مستمر در جهت آرامش و امنیت خاطر خانواده ها اجرا مي گردد از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت و موارد مشكوك با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته و تخلفات را گزارش کنند.//ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۳
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱