logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۷۷۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان؛

پارک علم و فناوری استان زنجان آخرین استان به لحاظ دریافت بودجه است/ پیگیر استقرار ۳۵ شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی اشراق زنجان هستیم

پارک-علم-و-فناوری-استان-زنجان-آخرین-استان-به-لحاظ-دریافت-بودجه-است-پیگیر-استقرار-۳۵-شرکت-دانش-بنیان-در-شهرک-صنعتی-اشراق-زنجان-هستیم
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری زنجان از لحاظ زیر‌ساختی آخرین استان کشور است، گفت: از لحاظ بودجه نیز استان زنجان در رتبه آخر بین تمام استان‌های کشور قرار دارد.

به گزارش موج رسا; علی آذرپیوند امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان از لحاظ زیر‌ساختی آخرین استان کشور است، اظهار داشت: از لحاظ بودجه نیز استان زنجان در رتبه آخر بین تمام استان‌های کشور قرار دارد. به طوری که دریافتی برخی پارک‌ها سالانه چندین برابر پارک علم و فناوری استان زنجان است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین قول‌ها مقرر شده دو تکه زمین با مساحت‌های ۱.۵ هکتار و ۱۶.۵ هکتار در اختیار پارک علم و فناوری استان زنجان قرار داده شود، افزود: زمین نخست مابین دانشگاه علوم پایه و پادگان واقع شده و زمین دوم در اراضی گرده داغ قرار دارد اما در زمین ۱۶ هکتاری به دلیل وجود دره‌ای در آن میزان مساحت قابل استفاده توسط پارک کاهش خواهد یافت و ممکن است به ۱۰ هکتار برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه این زمین‌ها به ۸۰ قطعه تقسیم‌بندی خواهند شد، یادآور شد: اگر زیر‌ساخت‌ها در زمین گرده داغ فراهم شود این امکان وجود دارد که قطعاتی از زمین‌های برخی شرکت‌ها فعال واگذار شود و خود ساخت و ساز را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های زیادی در داخل شهر برای استقرار شرکت‌ها پیشنهاد شده اما به نتیجه نرسیده است، گفت: طبق آخرین قول‌ها، مقرر شده تا ساختمان بدون استفاده بیمه سلامت در اختیار ما قرار گیرد.

آذر پیوند با اشاره به اینکه ۲۰ شرکت با هسته فناور ارزیابی شده و آماده است اما جایی برای استقرار وجود ندارد، تصریح کرد: اتفاق خوب واگذاری زمین در شهرک اشراق است، با این حال پیگیر هستیم تا ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و فناور در این محل مستقر شود اما شهرک صنعتی اجازه استقرار شرکت‌ها با هسته‌های فناور را نمی‌دهد و در حال چانه‌زنی برای استقرار این شرکت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه کارخانه نوآوری در تمام استان‌ها وجود دارد و استان زنجان تاکنون از آن بی‌بهره بوده است، گفت: سوله‌های قدیمی که کارایی ندارند تبدیل به مکان‌هایی با عنوان کارخانه نوآوری می‌شوند‌.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه با سازمان ورزش و جوانان به توافق رسیده‌ایم تا سوله‌ای در اختیار ما قرار دهد و کارخانه نوآوری در شهر زنجان ایجاد شود، بیان کرد: در تلاش هستیم تا این کارخانه دهه فجر در استان افتتاح شود.

وی با اشاره به برگزاری رویداد کشوری تانا برای نخستین بار در استان زنجان، خاطر نشان کرد: در این رویداد ایده‌ها و راه‌حل‌های واقع‌گرایانه برای نیازهای موجود در استان ارائه شد و به داوری رسید و بعد از زنجان نیز استان‌هایی مانند کردستان و گلستان دور دوم و سوم این رویداد را برگزار کردند.

آذر پیوند با اشاره به اینکه مرکز نوآوری در سلطانیه، ابهر و طارم ایجاد خواهد شد، گفت: اصل برنامه‌های افتتاح از این واحد‌ها و کارخانه نوآوری دهه فجر خواهد بود./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲