logo
امروز : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۷۷۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان؛

داده‌های ارگان‌های مختلف زنجان ابزار نظارت می‌شوند/ رسانه‌ها از مسئولان مطالبه‌گری کنند

داده‌های-ارگان‌های-مختلف-زنجان-ابزار-نظارت-می‌شوند-رسانه‌ها-از-مسئولان-مطالبه‌گری-کنند-
استاندار زنجان با بیان اینکه پروژه‌ای در استان در حال آغاز است که شاخص‌های این پروژه داده‌هایی است که توسط ارگان‌ها و ادارات احصا می‌شود، گفت: داده‌ها ابزار نظارتی ما خواهد بود.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی شامگاه امروز در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، اظهار داشت: مدیران باید در حوزه عملکردی خود در هفته دولت اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند و در این راستا از اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم با مدیران تعامل داشته و درخصوص اقداماتی که انجام داده‌اند مطالبه گری کنند.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت به روزهای مختلف روز آب، توسعه روستایی و امور دیگر تقسیم شده است، افزود: اگر پروژه‌ای آماده افتتاح باشد این امر انجام خواهد گرفت اما دستگاه‌ها نیز به طور مجزا موظف به پاسخگویی هستند. دستگاه‌هایی مثل آب و فاضلاب، راه‌و‌شهرسازی، فرمانداری‌ها، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی باید خودشان خود را موظف به اطلاع‌رسانی کنند و در خصوص اقدامات انجام شده عملکرد ارائه دهند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در اجرای برخی پروژه‌ها باید عجله کرد، گفت: اگر احیانا مناقصه یا موضوع دیگری هست باید در هفته دولت انجام شود. بنابراین باید مسئولان عملکرد خود را در هفته دولت ارائه دهند.

وی با بیان اینکه پروژه‌ای در استان در حال آغاز است که شاخص‌های این پروژه داده‌هایی است که توسط ارگان‌ها و ادارات احصا می‌شود، عنوان کرد: از استانداری تماس گرفته و با مسئولان آی‌تی ارتباط برقرار خواهد شد. بنابراین یکسری از داده‌های حیاتی باید در اختیار استانداری قرار گیرد.

افشارچی با اشاره به اینکه این داده‌ها ابزار نظارتی ما خواهد بود، یادآور شد: اگر این داده‌ها متناقض باشد با مسئول مربوطه برخورد می‌شود، چراکه بعد از درخواست آمار نهایت بعد از چند روز این داده‌ها به دستمان می‌رسد اما داده‌هایی که لازم داریم‌؛ نیست!

وی با اشاره به اینکه این امر پایه اصلی اپلیکیشنی خواهد بود که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اذعان کرد: داده را جمع‌آوری کرده و سپس پروژه‌ای طراحی و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت باید ابزاری ایجاد شود که حکمرانی ما داده محور باشد. در یک مثال بر سر مسئله گوشت با قصابان چالش وجود دارد چراکه زمانی که بر میزان قیمت به توافق می‌رسیم قصاب کل گوشت ماده و نر با همان قیمت به فروش می‌رساند، اما اگر ما یک کد بروی درب مغازه داشته باشیم و مردم بتوانند اسکن کنند و مشخص شود در این قصابی امروز چند گوسفند نر و یا ماده ذبح شده است کاربردی می‌توان به این مسایل پرداخت؛ از سویی دیگر مردم اگر شکایتی داشته باشند نیز به راحتی میتوان نظارت کرد و این در حالی است که نظارت‌ها مردم محور خواهد شد.

استاندار زنجان اذعان کرد: داده‌هایی که به دست بنده خواهد رسید مشخص خواهد کرد در این نرم‌افزار چه موضوعی قرار داده شود بنابراین به سمت استفاده از داده‌ها خواهیم رفت، و اطلاعات کلان و حتی اطلاعات مربوط به مصرف برق، آب و سایر امور برای هر فردی احصا خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که در شورای برنامه‌ریزی هستند داده‌های بیشتری در اختیار مان قرار خواهند داد، تصریح کرد: بنابراین نیرو‌های آی‌تی ارگان‌ها باید در خصوص امور مذکور کاملا توجیه شوند که چه داده‌هایی برای ما کاربرد خواهد داشت و آن را در اختیارمان قرار دهند؛ با این شرایط گام اول را استانداری خواهد برداشت و بقیه امور به دست بخش خصوصی واگذار خواهد شد تا یک اتفاق خوب در استان بیفتد و شفافیت عملکرد در استان ایجاد می‌شود./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۳
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱