logo
امروز : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۷۴۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی استان زنحان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

دام سبک مازاد استان خرید تضمینی می‌شود/۷۰ درصد جمعیت دامی استان زنجان پلاک کوبی شده است

دام-سبک-مازاد-استان-خرید-تضمینی-می‌شود-۷۰-درصد-جمعیت-دامی-استان-زنجان-پلاک-کوبی-شده-است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: دستورالعمل خرید تضمینی دام به استان ابلاغ شده و کمیته کارشناسی در این زمینه ایجاد شده است.

محمد علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه دستورالعمل خرید تضمینی دام به استان ابلاغ شده است، اظهار داشت: کمیته کارشناسی در این زمینه در استان ایجاد شده است و دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان در بخش دام سبک، دام مازاد وجود دارد گفت: در بخش دام سنگین مازادی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان از یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام ۸۵۰ هزار راس که معادل ۷۰ درصد می‌باشد؛ پلاک‌کوبی شده است، گفت: علت اینکه مابقی دام استان پلاک کوبی نشده‌اند این است که دامداری‌های روستایی توجهی به موضوع پلاک کوبی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه دامداری‌های صنعتی ۱۰۰ درصد دام‌ها را پلاک کوبی کرده‌اند، یادآور شد: پلاک کوبی دام سبک و سنگین با هدف هویت‌دار کردن، اصلاح نژاد دام‌ها، برنامه‌ریزی برای تحقق سند توسعه دامپروری و جلوگیری از قاچاق دام در استان انجام می‌شود.

صادقی خاطر‌نشان کرد: کارشناسان در دامپروری‌ها حضور می‌یابند و نسبت به نصب پلاک گوشی مجهز به کد رهگیری 15 رقمی اقدام می‌کنند./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۲
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴