logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۷۴۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج‌رسا:

آمار مبتلایان به کرونا روزانه در حال افزایش است/ سویه جدید کرونا قسمت‌های تحتانی ریه را درگیر می‌کند

آمار-مبتلایان-به-کرونا-روزانه-در-حال-افزایش-است-سویه-جدید-کرونا-قسمت‌های-تحتانی-ریه-را-درگیر-می‌کند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: موج هفتم با شیوع سویه‌های BA۴ و BA۵ آغاز شده است و این سویه از کرونا قسمت‌های تحتانی ریه را درگیر می‌کند و علائم شدیدتری بروز می‌دهد.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه موج هفتم با شیوع سویه‌های BA۴ و BA۵ آغاز شده است، اظهار داشت: این سویه از کرونا قسمت‌های تحتانی ریه را درگیر می‌کند و علائم شدیدتری بروز می‌دهد و احتمال بستری، بدحال شدن و مرگ‌ومیر در آن بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از سرعت انتشار این سویه جدید کرونا واکسیناسیون از راهکار‌های مهم‌ کنترل موج هفتم است، افزود: مردم باید نسبت به تزریق دوز واکسن یاورآور اقدام کنند و در این راستا باید افرادی که ۶ ماه از آخرین دوز واکسن کرونای آنان گذشته است، به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه‌ علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار نفر در استان باید برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، گفت: اثربخشی واکسن‌های موجود در مقابل سویه‌های جدید کرونا تایید شده است.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون کرونا در کلیه‌ی پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت سطح استان انجام می‌شود، همچنین ۴ پایگاه تجمیعی در شهرهای زنجان، ابهر، قیدار و خرمدره به منظور واکسیناسیون کرونا فعال است.  

تقی‌لو با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ مورد مثبت، ثبت شده است و تعداد مبتلایان روز به روز در حال افزایش است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر