logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۷۳۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

توزیع جوجه‌های یک روزه در بین اقشار کم‌درآمد استان زنجان/ جوجه‌های مازاد در راستای جلوگیری از معدم‌سازی توزیع می‌شود

توزیع-جوجه‌های-یک-روزه-در-بین-اقشار-کم‌درآمد-استان-زنجان-جوجه‌های-مازاد-در-راستای-جلوگیری-از-معدم‌سازی-توزیع-می‌شود-
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: جوجه‌های مازاد مرغداری‌ها که بیشتر از نژاد آرین هستند برای جلوگیری از معدوم‌سازی بین اقشار کم‌درآمد در سطح استان توزیع می‌شود.

محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مرغداران استان زنجان، در سه مرحله تعداد ۴۲ هزار قطعه جوجه‌های یک روزه مازاد را در جهت ممانعت از معدوم سازی با کمک بسیج و کمیته امداد استان در بین مدد جویان توزیع کردند.

وی افزود: در مرحله نخست به تعداد ۱۵ هزارو ۷۰۰ قطعه جوجه یک روزه نژاد آرین با هماهنگی بسیج سازندگی و کمیته امداد امام جوجه‌ها در بین اقشار کم برخوردار توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در دومین مرحله نیز توزیع تعداد ۲۶ هزارو ۵۶۰ قطعه جوجه یک روزه نژاد آرین در میان اقشار کم برخوردار و روستائیان توزیع شد.

وی با بیان اینکه در سومین مرحله  نیز در مجموع ۲۶ هزارو ۶۷۰ قطعه قطعه جوجه یک روزه در بین اقشار کم‌برخوردار توزیع شد، عنوان کرد: ۱۴ هزارو ۳۰ قطعه در خدابنده، ۲ هزار و ۸۰ قطعه در گرماب، ۶ هزارو ۵۶۰ قطعه در سجاس رود، و ۴ هزار قطعه در زرین رود توزیع شد.

صادقی با بیان اینکه تولید مرغ در استان بیش از نیاز کشتار می‌شود، و مرغ مازاد به سایر استان‌ها ارسال می‌شود، ابراز داشت: اما تولید تخم‌مرغ در استان کم بوده و تخم مرغ مورد نیاز از سایر استان‌ها تامین می‌شود.‌

وی با بیان اینکه نهاده‌ها با قیمت جدید از طریق سامانه بازارگاه تامین می‌شود، گفت: هر چند نهاده‌ها با تاخیر به دست تولیدات کنندگان می‌رسد اما تاخیر در ارسال بار نسبت به گذشته به شدت کاهش یافته است چراکه در ماه‌های گذشته ارسال بار نهاده ۴۰ روزه انجام و به دست تولید کننده می‌رسید اما در ماه‌های اخیر نهایتا ۲۰ روزه می‌‌رسد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر