logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۷۲۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل منابع طبیعی استان زنجان مطرح کرد

منابع طبیعی در چهارچوب قانون اراضی را به راه‌وشهرسازی و بنیاد مسکن واگذار می‌کند

منابع-طبیعی-در-چهارچوب-قانون-اراضی-را-به-راه‌وشهرسازی-و-بنیاد-مسکن-واگذار-می‌کند
مدیر‌کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: منابع طبیعی طبق قانون رفتار می‌کند و بدون توجه به قانون زمین در اختیار کسی قرار نمی‌دهد، با این حال طبق قانون اراضی که در حریم شهر قرار دارد به راه و شهرسازی منتقل و اراضی که در حریم روستا قرار دارد نیز در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

به گزارش موج رسا; خلیل آقاجانلو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در واگذاری اراضی به بنیاد مسکن روند خاصی وجود دارد، کارگروه‌هایی در سطح فرمانداری و بنیاد مسکن وجود دارد که طرح هادی را در آنجا مصوب می‌کنند بعد این طرح را تقاضا می‌کنند، این طرح هادی ممکن است در محدوده اراضی ملی باشد و یا اینکه در مستثنیات روستا واقع شده باشد.

وی افزود: بررسی‌ها انجام می‌گیرد و اگر این از نظر منابع طبیعی محدودیت و ممنوعیتی وجود نداشته باشد این اراضی در اختیار بنیاد مسکن برای توسعه مسکن روستایی استفاده می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: متولی، مسئول و دستگاه رسمی بعد از واگذاری زمین که چه اتفاقی خواهد افتاد بر عهده بنیاد مسکن است و منابع طبیعی دخالت و اختیاری ندارد؛ بنابراین منابع طبیعی عرصه را بررسی می‌کند و اگر مشکلی به لحاظ منابع طبیعی وجود نداشته باشد موافقت در راستای ساخت‌و‌ساز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه صرفا وجود یک گونه گیاهی در یک منطقه ملاک نیست تراکم، تعداد، گونه، مسئله مهم است، یادآور شد: با توجه به موارد مذکور اگر در منطقه‌ای چنین شرایطی وجود داشته باشد در راستای واگذاری زمین تصمیمات نهایی گرفته می‌شود.

آقاجانلو تاکید کرد: منابع طبیعی طبق قانون رفتار می‌کند و سرخود زمین در اختیار کسی قرار نمی‌دهد، با این حال طبق قانون اراضی که در حریم شهر قرار دارد به راه و شهرسازی منتقل می‌شود اما در قانون یک استثناعاتی وجود دارد و اراضی که در حریم روستا قرار دارد نیز باید در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر