logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۷۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرم دره:

فرهنگ غربی، فرهنگی زهرآگین است/ فلسفه حجاب در بین مردم به خوبی تبیین نشده است

فرهنگ-غربی،-فرهنگی-زهرآگین-است-فلسفه-حجاب-در-بین-مردم-به-خوبی-تبیین-نشده-است

امام جمعه خرم دره گفت: فلسفه حجاب در بین مردم به خوبی تبیین نشده است و عفاف و حجاب به عنوان دو ارزش در جامعه‌ بشری به ویژه جوامع اسلامی همواره در کنار هم به کار رفته‌اند.

به گزارش موج رسا; به نقل از نبض سحر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان خرمدره ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت: رعایت حجاب از سفارشات قرآن و احادیث است و بر آن بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب گفت: در مورد پوشش زنان ایران باستان، مطالب زیادی در تاریخ وجود دارد،  ویل دورانت درباره پوشش زنان ایران باستان و اینکه حجاب   در بین آنان رایج بوده است مطالبی را در کتاب خود آورده است .

امام جمعه خرم دره با اشاره به اینکه حجاب مختص اسلام نبوده و در سایر ادیان هم رایچ بود گفت: در تاریخ اگر مطالعه کنیم ، در دین های دیگر هم زنان آنها حجاب داشتند و حتی در مسیحیت همانند ادیان  دیگر حجاب امری معمول و مورد تأیید بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه متاسفانه فلسفه حجاب در بین مردم به خوبی تبیین نشده است گفت: عفاف و حجاب به عنوان دو ارزش در جامعه‌  بشری به ویژه جوامع اسلامی همواره در کنار هم  به کار رفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در جامعه گفت: در حوزه  کودکان و نوجوانان باید کارهای فرهنگی گسترش پیدا کند و مراکزی که با این قشر سروکار دارند باید تلاش های زیادی را در این حوزه انجام بدهند

خطیب جمعه خرمدره به خنثی سازی کودتا نوژه اشاره کرد و گفت: در این کودتا عوامل نفوذی می خواستند در پایگاه هوایی نوژه همدان، کودتایی را علیه نظام اسلامی انجام دهند و با یورش به پایتخت می خواستند طی عملیاتی وسیع بیت حضرت امام(ره) و نقاط حساس تهران را بمباران کنند.

حسینی با اشاره به برخی از مغازه هایی که از مانکن های زن که در دید عموم قرار دارد  انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در شهر شاهد برخی مغازه هایی هستیم که با مانکن های زن ، با پوشش زننده  هستیم که منشأ بروز بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری  در بین جوانان است.

وی گفت: فرهنگ غربی فرهنگی زهرآگین است که  جامعه ما را به تباهی خواهد کشاند و اسلام مخالف آزادی وارداتی از غرب است. 

حسینی با اشاره به کمک در جمع آوری جهیزیه برای نوعروسان توسط خیریه آبشار عاطفه ها،  شهادت حضرت حمزه(ع)، وفات حضرت عبدالعظیم حسنی  را هم تسلیت گفت.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر