logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۶۸۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان:

هوای زنجان بارانی می‌شود/ پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌های استان زنجان

هوای-زنجان-بارانی-می‌شود-پیش‌بینی-سیلابی-شدن-مسیل‌های-استان-زنجان
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوای استان زنجان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی امروز آسمان قسمتی ابری خواهد بود که به‌تدریج رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و احتمال تگرگ همراه خواهد شد.

صونا صرفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت آب‌وهوا استان زنجان، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی امروز آسمان قسمتی ابری خواهد بود که به‌تدریج رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و احتمال تگرگ همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فردا شاهد وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود، ابراز کرد: امروز و فردا احتمال غبارآلود شدن هوا نیز وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوای استان زنجان با بیان اینکه برای روزهای آخر هفته شاهد بارش باران نخواهیم بود، تصریح کرد: دمای هوا نیز روز جمعه و شنبه کاهشی است.

وی با اشاره به منطقه اثر این سامانه بارشی، عنوان کرد: زنجان، ابهر، ایجرود خدابنده، خرمدره، سلطانیه، ماهنشان و ارتفاعات طارم جزو منطقه اثر این سامانه هستند.

صرفی با اشاره به مخاطرات این سامانه، ادامه داد: آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، خطر اصابت صاعقه، آسیب به تأسیسات کم استحکام شهری و روستایی، آسیب‌دیدگی درختان کهن‌سال و درنهایت پرتاب اشیا از اثرات این مخاطره خواهد بود.

وی با اشاره به توصیه‌های هواشناسی، افزود: شهروندان از اتراق در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در حین و بعد از بارش‌ها، از عبور و پارک خودروها در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشکیده، بنرهای تبلیغاتی و داربست‌ها و همچنین از کوهنوردی خودداری کنند و کشاورزان در این شرایط جوی سم‌پاشی و محلول‌پاشی را بااحتیاط انجام داده و راه‌اندازی سامانه‌های ضد تگرگ را مدنظر قرار دهند و از مناطق پرخطر فاصله بگیرند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر