logo
امروز : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۶۷۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

سفر رئیس‌جمهور به تاجیکستان نشان‌دهنده دیپلماسی فعال دولت است

سفر-رئیس‌جمهور-به-تاجیکستان-نشان‌دهنده-دیپلماسی-فعال-دولت-است
امام جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به تاجیکستان، ادامه داد: این اقدام نشان‌دهنده دیپلماسی فعال دولت است.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه تمامی نعمت ها و قدرت های مطلق از خداوند است، اظهار کرد: در مراسم حج به خداوند لبیک می گوییم به کسی که مثل و مانند ندارد.

وی با بیان اینکه اولین خانه ساخته شده ب ای عبادت خداوند کعبه است، ابراز کرد: کعبه اولین خانه توحید و عبادت است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه فردا سالروز رحلت امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: بعد از حکومت امام علی (ع) هیچ فرصتی برای اقامه دین توسط اهل بیت فراهم نشد.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بزرگترین انقلاب را بر مبنای قرآن رهبری کرد و به پیروزی رساند، عنوان کرد: به تعبیر رجال سیاسی شرق و غرب انقلاب اسلامی بزرگترین زلزله سیاسی در جهان بود.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مسلمانان عزت داد، ادامه داد: این انقلاب با اقتدار تمام در برابر استکبار و صهیونیسم ایستاده است.
وی با اشاره به سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی، افزود: امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود فرمودند: با دلی آرام و قلبی مطمئن از برادران و خواهران مرخص می شوم.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه حداقل عرض ارادت ما به امام خمینی شرکت در مراسم بزرگداشت آن رهبر فرزانه است، ابراز کرد: در سال ۴۲ از تمامی علما تعهد گرفته شد تا درباره شاه و اسرائیل صحبت نکنند.
وی با اشاره به سخنرانی امام خمینی در مدرسه فیضیه در روز عاشورا سال ۴۲، خاطرنشان کرد: امام خمینی در آن سخنرانی چهره کریه محمدرضا شاه را آشکار کرد.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام خمینی (ره) صبح روز ۱۵ خرداد از خانه خود بازداشت در تهران به سلول انفرادی منتقل شد، تصریح کرد: بعد از رسیدن خبر بازداشت امام، مردم قم قیام کردند و پس از قیام مردم قم، مردم مشهد، شیراز و... قیام کردند.
وی با اشاره به سرکوب قیام ۱۵ خرداد، افزود: نقل است  حکومت پهلوی ۱۵ هزار نفر را در این روز شهید کرد.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه شاه در خیال خود با سرکوب این قیام، فکر کرد انقلاب را فراموش کرده است، افزود: نور الهی خاموش نمی شود.
وی با اشاره به علل پیروز انقلاب، ادامه داد: علت پیروزی هر انقلاب آرمان، رهبری و انقلابیون یا مردم هستند.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعد از تقدیم شهدای بسیاری در سال ۵۷ به پیروزی رسید، افزود: رهبر معظم انقلاب بعد از امام خمینی با صلابت و اقتدار کامل این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را رهبری کرده است.
وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به تاجیکستان، ادامه داد: این اقدام نشان‌دهنده دیپلماسی فعال دولت است.//ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۲
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۱
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲