logo
امروز : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۶۷۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

استان زنجان از نابرابری در تخصیص حق آبه رنج می‌برد

استان-زنجان-از-نابرابری-در-تخصیص-حق-آبه-رنج-می‌برد
نماینده مردم ماهنشان در مجلس با بیان اینکه باید به سلامت مردم بیش از پیش توجه شود گفت: در برخی منابع آب استان، میزان نیترات بالا است و این برای سلامت جامعه یک خطر است.

به گزارش موج رسا; مرتضی خاتمی، نماينده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه شب در جلسه‌ای که با حضور وزیر نیرو در استانداری زنجان برگزار شد با تاکید بر ضرورت بازنگری تخصیص آب کشور، اظهار داشت: این قانون ناقص از سال ۷۸ منعقد شده و همچنان دست نخورده باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه استان ما از نابرابری در تخصیص حق آبه رنج می‌برد افزود: یک نوع بی‌عدالتی و عدم توازن در حوزه‌های آبریز مشترک برای استان زنجان اتفاق افتاده و وضعیت بسیار ضعیف حق‌آبه‌ای در استان ما رقم خورده است.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس با بیان اینکه ما معتقدیم با یک چوب نمی‌شود تمام کشور را به یک سمت راند، گفت: این اتفاق در گذشته افتاده است و در بخش‌هایی از کشور رس سفره‌های آب زیرمینی را کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه گزارشات مسدود سازی چاه‌های دستی عمدتا به شما انتقال می‌یابد اما چاه‌های غیر مجاز عمیق گزارش نمی‌شود گفت: برخی افراد از نفوذ و ارتباطات استفاده می‌کنند و چاه عمیق غیر مجاز خود را حفظ می‌کنند؛ این مسئله یک ظلم مضاعف در حق افرادی است که در استان ما هستند.

خاتمی با اشاره به اینکه دستکاری بدون پایه و کارشناسی در تخصیص آب تغییرات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت افزود: قشر بندی، تغییر ساختار سکونت‌گاهی، تغییر در کیفیت زندگی و تاثیر در ثبات امنیتی و سیاسی و همچنین نابرابری اجتماعی از جمله پیامد‌های دست‌کاری تخصیص آب است که باید با دقت نظر لازم وارد عمل شد.

وی با اشاره به اینکه درحوزه فعالیت بنده حدود ۵۰ روستا از تنش آبی رنج می‌برند بیان کرد: نمی‌شود سرنوشت آب چند روستا را به یک مجتمع گره زد و بعد از چند ماه علت عدم پیشرفت طرح نبود اعتبار  اعلام شود. از سویی دیگر نباید برای حفر چاه ضروری عمومی اسیر بروکراسی اداری شد.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس با بیان اینکه باید به سلامت انسان‌ها بیش از پیش توجه شود گفت: در برخی منابع آب استان میزان نیترات بالا آب بوده و این برای سلامت جامعه یک خطر است ما انتظار داریم برای سلامت جامعه بیشتر توجه شده و اقدامات تحولی خوبی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی روستا‌ها و مسائل رانش زمین خاطر‌نشان کرد: در اتفاقاتی که با سوانح طبیعی افتاده است باید وزارت نیرو هزینه‌هایی را پرداخت نماید و مردم را مشمول صدقه‌سری نکند./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۱
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳