logo
امروز : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۶۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

جشنواره بازیهای بومی و محلی در خدابنده برگزار می‌شود/ پیگیر تفکیک ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی هستیم

جشنواره-بازیهای-بومی-و-محلی-در-خدابنده-برگزار-می‌شود-پیگیر-تفکیک-ورزش-روستایی-و-بازی‌های-بومی-و-محلی-هستیم
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان زنجان با بیان اینکه جشنواره ای در شهریور ماه در شهرستان خدابنده به مناسبت فصل برداشت محصول گردو برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی‌های این جشنواره در حال انجام است.

علی بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد رشته‌های بازی‌های بومی و محلی، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم آماری از تعداد رشته های بازی های بومی و محلی ارائه دهیم به قدری تعداد این رشته ها و بازی ها زیاد است که تمامی این رشته ها در یک منبع به صورت کامل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته یک کتابچه جهت معرفی بازی های بومی و محلی تهیه شده است، عنوان کرد: از تمامی استان‌ها بازی‌های بومی و محلی جمع آوری و در این کتابچه آورده شده است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از رشته‌ها و بازی‌های بومی محلی فعلاً ثبت نشده است، تصریح کرد: اکثر هیئت‌های ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در سراسر کشور پیگیر تفکیک هیئت بازی‌های بومی و محلی از ورزش روستایی هستند.

وی با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی هم به روستا و هم به شهر تعلق دارد، عنوان کرد: بخشی از بازی‌هایی که به صورت محلی در استان زنجان انجام می‌شد احصا شده و بخش دیگری در حال احصا است.

بیات با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی احصا شده، در جشنواره‌های سطح استان اجرا و به نمایش عموم گذاشته می‌شود، ادامه داد: طی روزهای گذشته در روستای قره اوغلانلو یک جشنواره بازی های بومی و محلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره چند بازی بومی محلی در حضور دبیر فدراسیون بازی‌های بومی و محلی برگزار شد که مخصوص آن روستا و آن محل بود، افزود: ثبت این بازی‌ها به نام استان زنجان در حال پیگیری است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان زنجان با بیان اینکه ثبت این بازی‌ها به صورت مستمر در حال پیگیری است، ابراز کرد: بعد از شناسایی بازی‌های بومی محلی، این بازی ها در جشنواره‌ها اجرا و کم‌کم شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ای در شهریور ماه در شهرستان خدابنده به مناسبت فصل برداشت محصول گردو برگزار خواهد شد، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اجرای این جشنواره در حال انجام است.

بیات با بیان اینکه مسابقات کشتی محلی مخصوص این منطقه در این جشنواره اجرا خواهد شد، ابراز کرد: این مسابقات کشتی قوانین مخصوص به خود را دارد و مخصوص این محل است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر