logo
امروز : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۶۳۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

فعالیت ۳ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی در زنجان/ کشاورزی سنتی منابع را نابود می‌کند

فعالیت-۳-شرکت-دانش‌بنیان-کشاورزی-در-زنجان-کشاورزی-سنتی-منابع-را-نابود-می‌کند
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه کشاورزی سنتی منابع را نابود می‌کند و نیازمند ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این عرصه است گفت: در سطح استان زنجان ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال است که ۳ شرکت مربوط به کشاورزی بوده و موفقیت‌هایی نیز داشته‌اند.

علی آذر پیوند در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه این استان زنجان ظرفیت بالایی به لحاظ استقرار شرکت‌های دانش بنیان دارد، اظهار داشت: این استان قطعا مانند سایر استان‌ها می‌تواند با شرکت‌های دانش بنیان موفقیت‌هایی خصوصا در حوزه انفورماتیک، برق و الکترونیک، کشاورزی و سایر محصولات پر کاربرد و ضروری را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که در زمینه‌های مختلف در حال فعالیت هستند، گفت: سه شرکت در زمینه کشاورزی فعالیت دارند که در طول این سال‌ها موفقیت هایی را نیز کسب کرده اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه بخش زیادی از اقتصاد استان زنجان مبتنی بر بخش کشاورزی است، گفت: اما مشکلی که وجود دارد این است که کشاورزی به شکل سنتی انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیر کشاورزی استان زنجان از طریق شرکت‌های دانش بنیان تغییر یابد تا منابع استان از بین نرود، عنوان کرد: اما با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان و تکنولوژی می‌توان به سمتی رفت که نظارت‌ها دقیق تر شود، تولید تسهیل شده و اقتصادی‌تر شود.

آذر پیوند با بیان اینکه میزان مصرف آب به وسیله تکنولوژی و پیشرفتی که از طریق شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌شود یک به ۱۰۰ تغییر می‌کند، ابراز داشت: کشاورزی اگر از حالت سنتی خارج شود قطعا به سمت افزایش تولید در واحد سطح خواهد رسید، بنابراین ما محدودیت منابع داریم و با روش مرسومی که وجود دارد افزایش تولید اصلا به صرفه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گلخانه‌های هوشمند در سطح کشور رونق گرفته‌اند، گفت: باید جهاد کشاورزی استان و سایر ارگان‌های مرتبط همچون دانشگاه زنجان و مرکز تحقیقات به سمتی بروند که بیشترین بهره‌وری را از گلخانه‌های هوشمند داشته باشند و برای این امر می‌شود.

زهرا بیات

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۱
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳