logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۶۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

خسارتی به محصولات کشاورزی استان زنجان وارد نشده است/ خسارت خشکسالی به صورت پرداخت و امهال تسهیلات انجام می‌شود

خسارتی-به-محصولات-کشاورزی-استان-زنجان-وارد-نشده-است-خسارت-خشکسالی-به-صورت-پرداخت-و-امهال-تسهیلات-انجام-می‌شود
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون خسارتی به محصولات کشاورزی استان وارد نشده است، گفت: جهاد کشاورزی فقط برای خسارت حاصل از خشک‌سالی امهال تسهیلات بانکی و پرداخت تسهیلات بانکی را انجام می دهد.

عاطفه انجم شعاع در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خوشبختانه امسال هیچ گونه خسارتی به لحاظ سرمازدگی و بارش تگرگ به محصولات کشاورری سطح استان تاکنون وارد نشده است.

وی با بیان اینکه مهم ترین اقدامی که کشاورزان باید انجام دهند این است که محصولات کشاورزی، باغی و دامی خود را بیمه کنند، گفت: کل غرامت خسارت دیده گان از طریق صندوق بیمه پرداخت می شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حالت عادی در صورتی که سرمازدگی رخ دهد باید حتما توسط بیمه اقدام به پرداخت غرامت به خسارت دیدگان شود، گفت: تنها موردی که سازمان جهاد کشاورزی به پرداخت خسارت یا کمک بالاعوض در قبال خسارات وارده به محصولات کشاورزی می پردازد زمانی است که شرایط بحرانی می شود و یک جامعه به طور کل با آن درگیر می شود.

وی با اشاره به اینکه نمونه بارز حالت بحرانی و کمک جهاد به خسارت دیدگان، سیلابی بود که در سال ۹۸ در سطح برخی شهرستان ها رخ داد و خسارات هنگفتی به محصولات وارد کرد، گفت: برای کمک به خسارت دیدگان اعتبار خاص از هیئت وزیران به این امر اختصاص یافت و پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض انجام شد.

انجم شعاع افزود: بلایای طبیعی همانند سرمازدگی که هر ساله اتفاق می افتد، هشدار های آن توسط هواشناسی به کشاورزان داده می شود، بنابراین باید کشاورزان خود اقدام به حفاظت از محصول با انجام راهکار هایی داشته باشند و با توجه به اینکه کشاورزان مطلع هستند هر ساله این مشکل وجود دارد باید نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند و نباید منتظر کمک خاصی از سازمان جهاد کشاورزی باشند و باید خسارات را از محل بیمه دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خسارت خشک‌سالی در سطح استان به وجود آمد، گفت: برای خشک‌سالی امهال تسهیلات بانکی و پرداخت تسهیلات بانکی انجام شد به طوری که امسال نیز این روند ادامه دارد./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴