logo
امروز : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۶۱۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس بررسی آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

هوای زنجان از امروز تا پایان هفته آلوده می‌شود

هوای-زنجان-از-امروز-تا-پایان-هفته-آلوده-می‌شود
کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: هم‌اکنون هوای زنجان در وضعیت پاک قرار دارد اما هواشناسی استان، پیش‌بینی کرده که هوا از امروز تا پایان هفته (یکم اردیبهشت) آلوده می‌شود.

الناز هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای زنجان بر روی عدد 54 قرار دارد و هوای زنجان پاک است اما هواشناسی استان، آلودگی هوا را پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه فعلا هوای زنجان آلوده نشده است، خاطرنشان کرد: هواشناسی استان، پیش‌بینی کرده که هوا از امروز تا پنج‌شنبه (یکم اردیبهشت) آلوده می‌شود.

هاشمی در خصوص دلیل آلودگی هوای استان زنجان گفت: عمده گرد و غبار از سمت عراق وارد کشور می‌شود و چون جهت وزش باد ایران از سمت عراق است به همین دلیل، هوای کشور و استان زنجان آلوده می‌شود.

وی افزود: اما دلیل آلودگی امروز طبق اعلام هواشناسی استان علاوه بر آلودگی عراق به دلیل گرد و غبار محلی هم هست و در واقع هم گرد و غبار کشور عراق و هم گرد و غبار محلی، دلیل آلودگی هوا از امروز تا پنج‌شنبه خواهد بود.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در خصوص اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هوای زنجان چند روز آلوده بوده است، گفت: شاید تعداد روزهایی که هوا آلوده بوده، زیاد باشد اما تعداد روزها بر اساس میانگین شاخص 24 ساعته از سامانه، محاسبه و به مرکز اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه هوای استان زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 4 روز آلوده بوده است، اظهار داشت: وضعیت هوای زنجان در فروردین امسال تاکنون 2 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، یک روز ناسالم و یک روز نیز خطرناک بوده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: چنین آلودگی هوا طی سال‌های اخیر در زنجان سابقه نداشته اما در یک دهه اخیر این اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه هوای زنجان فعلا در شرایط پاک و سالم قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه شاخص آلودگی به طور متوالی بررسی می‌شود ممکن است لحظه‌ای آلوده بوده و چند ساعت بعد دوباره پاک شود اما شاخص یک روز به‌طور میانگین 24 ساعت از سامانه محاسبه می‌شود.// آ

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۱
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳