logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۶۰۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

بیانات رهبر انقلاب، مرامنامه و منشور مسئولیت در نظام اسلامی است

بیانات-رهبر-انقلاب،-مرامنامه-و-منشور-مسئولیت-در-نظام-اسلامی-است
امام جمعه ماهنشان با اشاره به سی و یکمین دیدار رمضانیه رهبر حکیم انقلاب با کارگزاران نظام اسلامی گفت: مجموعه بیانات مقام معظم رهبری را می‌توان مرامنامه و منشور مسئولیت در نظام اسلامی نامید.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به سی و یکمین دیدار رمضانیه رهبر حکیم انقلاب با کارگزاران نظام اسلامی اظهار داشت: مجموعه بیانات مقام معظم رهبری را می‌توان مرامنامه و منشور مسئولیت در نظام اسلامی نامید.

وی ابراز کرد: از همه مسئولین انتظار می‌رود با دقت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گوش داده و آن را مطالعه کنند چرا که توجه ویژه به 2 آسیب و آفت غرور و انفعال با توجه به جوانگرایی در دولت ضروری است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به نمره مثبت مقام معظم رهبری به دیپلماسی کشور که فرمودند بحمدالله دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: این فرمایش ایشان، جواب دندان‌شکنی برای کسانی بود که به دنبال بدبین کردن مردم و تضعیف امید در بین مردم بودند.

وی با بیان اینکه فرمایشات معظم له در مورد فلسطین و یمن، نقطه امید دیگری برای آن‌ها و نقطه حرکت برای جمیع مسلمین است، افزود: توصیه ایشان به مسئولین که فرمودند فرصت را غنیمت بشمارید و برای نمایش کار نکنید باید چراغ راه قرار گیرید و این فرصت خدمت را در جلب رضایت خداوند استفاده نمایند.

امام جمعه ماهنشان از مسئولین شهرستانی خواست تا منویات رهبر انقلاب در مورد اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، رشد اقتصادی بدون نفت، صَرف منابع ارزی در محل‌های تعیین‌شده از طرف ایشان و معطل مذاکرات هسته‌ای نشدن را اجرایی کنند.

وی ضمن قدردانی و تشکر از اقدام کم‌سابقه بانک‌ها در انتشار لیست و معرفی بدهکاران کلان و بدحسابان بانکی که با دستور رئیس‌جمهوری و تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی به جریان افتاد، گفت: این اقدام، رویکردی است که در مسیر شفاف‌سازی، بی‌تردید اعتماد عمومی را جلب کرده و مانع سوءاستفاده احتمالی از سیستم بانکی در آینده خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری اظهار داشت: انتشار خام اسامی، نیازمند درج جزئیات و طبقه‌بندی بدهکاران، تداوم عمل و روزآمدسازی و نحوه ورود قوه قضاییه و مواجهه آن است به‌گونه‌ای که بازدارندگی لازم برای جلوگیری از تکرار این موضوع و اقدامات و تنبیه و مجازات متخلفان بانکی و  عوامل نفوذی را انجام دهد.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رژیم صهیونیستی که چند ماه قبل در صدد اجرای راهبرد هزاران ضربه چاقو در ایران بود اکنون در اراضی اشغالی و در قلب تل‌آویو و امنیتی‌ترین مناطق خود دچار مخمصه شده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد ۴ عملیات در اراضی اشغالی بود، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، رعب و وحشتی برای صهیونیست‌ها است زیرا علاوه بر جوانان فلسطینی، تمام مسلمانان بر علیه دشمن واحد قیام خواهند کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و با انتقاد از روزه‌خواری علنی که در جامعه مشاهده می‌شود و همچنین لزوم امر به معروف و نهی از منکر از طرف جمیع مسلمانان خاطرنشان کرد: در راستای عمل به وظایف محوله از طرف تمام دستگاه‌ها اعم از ستاد امر به معروف و نهی از منکر، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و صدا و سیما ضمن برخورد شرعی باید برخورد قانونی هم در این زمینه انجام پذیرد.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو و ضمن تبریک 28 فروردین مصادف با 15 رمضان، سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: آن امام بزرگوار، مجمع فضایل الهی است که باید این فضائل در میان مردم گفته شود و مردم خود را به آن فضایل، متخلّق نمایند.

وی با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۱ ماه رمضان، هفته کمک به محرومان و مستضعفان است، ابراز کرد: از مردم روزه‌دار و متدین تقاضا می‌شود تا بیشتر در این ایام به فکر محرومان و مستضعفان باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، شجره طیبه‌ای است که با ریشه‌های استوار در همه صحنه‌ها آماده ایثار و فداکاری می‌باشد.

وی افزود: روز ارتش، روز قدرت ملت ایران است و قدرت اصلی نیروهای مسلح ایران، اتکا به معنویت و اخلاق بوده و در سایه همین اخلاق، معنویت و فناوری، روز ارتشی مجهز و بازدارنده در مقابل چشم طمع دشمنان است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر