logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۵۵۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

ایران در تحرکات بچه‌گانه و نمایش‌های عجولانه آمریکا کوتاه نمی‌آید/ اوکراین، قربانی سیاست‌های آمریکا است

ایران-در-تحرکات-بچه‌گانه-و-نمایش‌های-عجولانه-آمریکا-کوتاه-نمی‌آید-اوکراین،-قربانی-سیاست‌های-آمریکا-است
امام جمعه ماهنشان با اشاره به مذاکرات وین و ارائه پیش‌نویس اولیه توافق و عقب‌نشینی از زیاده‌خواهی‌های غرب گفت: آمریکا باید بداند ایران برای هر وضعیتی خود را آماده کرده و در تحرکات بچه‌گانه و نمایش‌های عجولانه کوتاه نخواهد آمد و در ایران، یک اجماع بی‌نظیر برای یک توافق عزتمندانه وجود دارد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان فرمودند جاهلیت مدرن، لزوماً به معنای بی‌سوادی نیست بلکه ابتذال اخلاقی، افول ارزش‌های انسانی، رواج خُلقیات پَست، تبعیض، ظلم و حق‌کُشی عین جاهلیت است.

وی با بیان اینکه تقویت ایمان دینی، قوت و استحکام نظام اسلامی و برنامه خردمندانه و حکمت‌آمیز برای مقابله با این جاهلیت، لازم است، خاطرنشان کرد: از همه دلسوزان انتظار می‌رود تا با جاهلیت مدرنی که مقام معظم رهبری فرمودند، مقابله کرده و راه‌های مقابله‌ای که معظم له به آن اشاره نموده‌اند را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه اوکراین، قربانی سیاست‌های آمریکا است، گفت: گسترش ناتو به شرق اروپا، دخالت در امور داخلی اوکراین با انقلاب رنگی و کودتای مخملی، اقدامات تحریک‌آمیز و تنش‌آفرین ریشه این قربانی شدن است که علاج آن بدون ریشه‌یابی درست، انجام‌شدنی نیست.

وی ابراز کرد: از قلم به دستان و افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، می‌خواهیم تا ریشه‌های جنگ اوکراین و روسیه را بررسی کنند.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: در دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت، همه تمامیت ارضی کشورها محترم است و هرگونه کشته شدن غیرنظامیان و خسارت به زیرساخت‌های ملت‌ها پذیرفته‌شدنی نیست لذا نگاه و خواسته ایران توقف جنگ و تقویت مذاکرات بوده و ایران نیز حاضر به ایفای نقش میانجیگری است.

وی با بیان اینکه قضیه اکراین 2 درس مهم دارد، اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی غرب و آمریکا از دولت‌هایی که دست‌نشانده و دل به آن‌ها بسته‌اند، یک سراب است و عبرت دوم اینکه مردم، مهمترین پشتوانه دولت‌ها هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات وین و ارائه پیش‌نویس اولیه توافق و عقب‌نشینی از زیاده‌خواهی‌های غرب تاکید کرد: آمریکا باید بداند ایران برای هر وضعیتی خود را آماده کرده و در تحرکات بچه‌گانه و نمایش‌های عجولانه کوتاه نخواهد آمد و در ایران، یک اجماع بی‌نظیر برای یک توافق عزتمندانه وجود دارد.

امام جمعه ماهنشان ضمن تبریک حلول ماه شعبان و با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «از سوی پروردگار در ایام زندگی‌تان نسیم‌های رحمت می‌وزد، هوشیار باشید که خود را در معرض آن قرار دهید.» لذا از مردم می‌خواهیم تا از فیوضات و برکات ماه شعبان که عبارت است از پرداخت صدقه و سفارش به روزه گرفتن و تمرین خودسازی و آماده شدن برای ماه رمضان و ذکر کثیر صلوات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: از نگاه قرآن کریم، انسان مالک حقیقی چیزی نیست بلکه نماینده مالک حقیقی است و باید مطابق فرمان او در مال خود تصرف کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه انفاق از نشانه‌های ایمان است، اظهار داشت: انفاق یعنی خرج کردنی که خلائی پُر شود و انفاق و احسان در این ایام پایانی سال، خلاءهای مستمندان را پُر کرده و شادی را به زندگی آنان هدیه می‌کند لذا از جمیع مردم مومن و متقی و از تمام خیرین و بازاریان و همه دستگاه‌های اجرائی انتظار می‌رود تا در این امر خداپسندانه شرکت نمایند.

امام جمعه ماهنشان ضمن تبریک روز پاسدار به پاسداران میهن اسلامی گفت: امام حسین(ع) مظهر اَتَم و اَکمَل حق جهاد بوده و جهادهای حسینی، جهاد تبیین‌محور بوده است لذا پاسداران، جوانان و نوجوانان به امام حسین(ع) اقتدا کرده و وظیفه اصلی کنونی که همان جهاد تبیین است را انجام دهند.

وی ضمن تبریک روز جانباز به جانبازان سرافراز و ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به همه جانبازان عزیز اظهار داشت: زیارتنامه حضرت ابوالفضل العباس(ع) بهترین منبع شناخت آن حضرت می‌باشد و مقام تصدیق، مقام وفا و همچنین مقام تسلیم محض، عالی‌ترین مقامات بشری است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: جانبازان عزیز، شهدای زنده در بین ما هستند و باید قدر این گوهرهای ناب را دانست و از وجودشان بهره‌مند شد و همچنین حضور جانبازان باعث می‌شود تا جنگ از تحریف و فراموشی در امان باشد.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: حفظ و پاسداشت منابع طبیعی از دستورات اکید اسلام بوده و در منابع فقهی و اخلاقی نیز موجود است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، برنامه شیطان و است، ابراز کرد: از همه مردم و هموطنان انتظار می‌رود تا در حفظ این امانت الهی کوشا باشند و با کاشت نهال و درخت از منابع طبیعی محافظت کنند.// آ

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر