logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۵۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

استمرار سرمای زمستان به مزارع کلزا خسارت وارد کرد/ 96 هکتار از مزارع کلزا به مرحله برداشت رسید

استمرار-سرمای-زمستان-به-مزارع-کلزا-خسارت-وارد-کرد-96-هکتار-از-مزارع-کلزا-به-مرحله-برداشت-رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به برداشت محصول کلزا در شهرستان زنجان گفت: از 500 هکتار کلزا کشت شده 96 هکتار آن به مرحله برداشت رسید.

حسام الدین امیر مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در سال جاری عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در مناطق مختلف شهرستان زنجان از 28 خرداد ماه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری از حدود 500 هکتار سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان زنجان، به دلیل وقوع و استمرار سرمای شدید در طول زمستان حدود 96 هکتار به مرحله برداشت رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از برداشت 165 تن محصول کلزا طی سال جاری در شهرستان زنجان خبر داد و افزود: طبق برآوردهای انجام شده از برداشت این میزان محصول بالغ بر 4 میلیارد ریال عاید بهره برداران می‌شود.

وی با اشاره به کشت دانه‌های روغنی در مزارع استان زنجان عنوان کرد: به جز کلزا دانه‌های روغنی دیگر مانند کنجد نیز در استان کشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در تمام مناطق استان زنجان کلزا کشت می‌شود، افزود: در اکثر مناطق استان مانند خدابنده٬ ابهر و طارم کشت کلزا وجود دارد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر