logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۵۴۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفت‌وگو با موج رسا:

حضرت زینب(س) نمونه کامل و عالی برای جهاد تبیین است/ تبدیل راستی‌آزمایی به فرهنگ رایج و بیان دستاوردهای نظام، راهکار مقابله با سیاه‌نمایی دشمن

حضرت-زینب(س)-نمونه-کامل-و-عالی-برای-جهاد-تبیین-است-تبدیل-راستی‌آزمایی-به-فرهنگ-رایج-و-بیان-دستاوردهای-نظام،-راهکار-مقابله-با-سیاه‌نمایی-دشمن
امام جمعه ماهنشان گفت: حضرت زینب کبری(س) یک نمونه کامل و عالی برای نحوه انجام تبیین و تبعیت از جهاد تبیین است و اگر جهاد تبیین حضرت زینب(س) نبود، اثری از کربلا هم نبود.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: یکی از تهدیدهایی که متوجه جهاد تبیین است، گرفتار شدن و متوقف ماندن در ایستگاه جهاد تبیین و به حاشیه رفتن اصل این ماموریت خطیر است.

وی با بیان اینکه شاید یکی از دلایل این امر، فقدان و نبود الگوی تبیین است، خاطرنشان کرد: یک نمونه کامل و عالی برای نحوه انجام تبیین، تبعیت از جهاد تبیین حضرت زینب کبری(س) است و با توجه به شعر معروف «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» اگر جهاد تبیین حضرت زینب(س) نبود، اثری از کربلا هم نبود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به نحوه تبیین‌گری حضرت زینب(س) گفت: اولا؛ تبیین حضرت زینب(س) در منظر و مقابل مردم بود یعنی سخنانش را به گوش مردم می‌رساند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه ما هم باید سعی و تلاش کنیم که جهاد تبیین به دست مردم برسد و در دسترس جوانان باشد، اظهار داشت: جهاد تبیین نباید به صورت سخنرانی و یا در کتاب‌ها و نوشته‌ها محبوس بماند بلکه باید سعی کنیم جهاد تبیین را به گوش مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه دومین خصوصیت جهاد تبیین حضرت زینب(س)، روایتگر بودن ایشان است، خاطرنشان کرد: ایشان به دلیل اینکه هم صحنه کربلا و هم صحنه‌های بعد از آن و همچنین زمان امیرالمومنین(ع) را دیده و پیامبر اکرم(ص) را نیز درک کرده بودند، می‌توانستند روایتگری کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: ما نیز در روایتگری و تبیین انقلاب اسلامی باید از افرادی استفاده کنیم که هم قبل و هم بعد از انقلاب را درک کرده و مشکلات را دیدند و از این طریق به گوش مردم برسانیم.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه سومین خصوصیت جهاد تبیین حضرت زینب کبری(س) داشتن نقشه کلان و مدیریت جامع برای حرکت بوده است، خاطرنشان کرد: ما نیز امروز برای جهاد تبیین ما باید نقشه کلان داشته و به دنبال هدف باشیم و بدانیم چه هدفی را می‌خواهیم بیان کنیم و به چه هدف و نتیجه‌ای برسیم.

*‌ تبدیل راستی‌آزمایی به فرهنگ رایج و بیان دستاوردهای نظام، راهکار مقابله با سیاه‌نمایی دشمن است

امام جمعه ماهنشان با اشاره به وظایف ما برای جلوگیری از سیاه‌نمایی و کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب توسط دشمن، گفت: اولین وظیفه ما این است که تبیین، راستی‌آزمایی اخبار و جست‌وجوگری از واقعیت و حقیقت، تبدیل به یک فرهنگ رایج در بین عموم مردم شود.

وی با بیان اینکه اسلام در مورد نوع مواجهه با خبرها تاکیدات فراوانی دارد، اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که اخبار را به صورت وارونه جلوه دهد لذا راستی‌آزمایی و جست‌وجوگری واقعیت و حقیقت را باید به صورت یک فرهنگ رایج دربیاوریم تا اخباری که از سوی دشن، منتشر می‌شوند، راستی‌آزمایی شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با تاکید بر اینکه جهاد به معنای تلاش دشمن‌ستیزانه است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر حرکتی، جهاد نمی‌شود بلکه جهاد در مقابل دشمن و برای مقابله با دشمن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: وظیفه تک‌تک دلسوزان نظام و افرادی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند این است که هم دستاوردهای مادی و هم دستاوردهای معنوی انقلاب و نظام اسلامی را برای مردم، بیان و تبیین کنند تا نقشه دشمن که کم‌ارزش جلوه دادن یا اصلا نشان ندادن دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ناکام بماند.// آ

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر