logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۵۴۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا خرداد

هدفگذاری برای افزایش 15 هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان زنجان

هدفگذاری-برای-افزایش-15-هزار-میلیارد-تومانی-سرمایه‌گذاری-در-حوزه-صنعت-استان-زنجان
رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان و هدفگذاریهای انجا شده برای افزایش حجم سرمایهگذاری در استان زنجان، گفت: در سال آینده 15 هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت استان زنجان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه از 36 هزار میلیارد تومان اعتباری که برای سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته شده که رشد اقتصادی حدود 8 درصد پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در حوزه صنعت و معدن باتوجه‌به پتانسیل‌های استان هدف‌گذاری 10 درصد برای تحقق این هدف با سرمایه حدود 15 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از سرمایه‌گذاریها در استان زنجان در دست اجرا است، ابراز کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بخش مهمی از آن نیز در سال آینده محقق خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام سازمان صمت استان، تصریح کرد: طرح‌های توسعه‌ای سرجین بافت در مراحل نهایی قرار دارد و طرح توسعه دوم راشاکاسپین نهایی شده و در تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد و چندین طرح‌های دیگری نیز در شهرستان‌های استان در حال انجام است.

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری‌هایی محقق شده در سال آینده، عنوان کرد: کارخانجات چهارگانه گروه صنعتی نجفی در شهرک صنعتی شهید شهریاری مستقر می‌شوند و برای تحقق این سرمایهگذاری کارهای خرید زمین آن‌ها انجام شده است.

فغفوری بیان کرد: این کارخانجات بسیار بزرگی است و به‌تنهایی بیش از یک هزار تا یک هزار و  500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان زنجان را به خود اختصاص خواهد داد.

وی با اشاره به طرح توسعه‌ای کارخانه راشاکاسپین، عنوان کرد: راشاکاسپین یک طرح توسعه‌ای جدید دارد و بیش از 10 هکتار زمین در شهرکت صنعتی شهید شهریاری برای بحث بسته‌بندی خریداری خواهد کرد و اکنون به دنبال این هستیم تا زمین این واحد صنعتی خریداری شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان در ادامه نیز به طرح توسعه‌ای واحد صنعتی گلرنگ نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه گلرنگ در حوزه صنایع غذایی، گلیسیرین، اسیدسولفوریک و صنایع دارویی طرح توسعه‌ای دارد که این اتفاق موجب افزایش حجم سرمایهگذاری استان می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر