logo
امروز : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۴۵۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه ستاد تنظیم استان زنجان مطرح شد؛

کاهش ۴۰ درصدی شکایات در خصوص روغن موتور در زنجان/ کنترل قیمت دام زنده موجب کاهش قیمت گوشت در بازار می‌شود

کاهش-۴۰-درصدی-شکایات-در-خصوص-روغن-موتور-در-زنجان-کنترل-قیمت-دام-زنده-موجب-کاهش-قیمت-گوشت-در-بازار-می‌شود-
رئیس سازمان صمت استان زنجان از کاهش ۴۰ درصدی شکایات در حوزه روغن موتور در استان زنجان خبرداد و گفت: میزان دسترسی به روغن موتور در استان افزایش یافته است

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در شانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان، اظهار داشت: با تاکید استاندار زنجان در ۴ منطقه شهر زنجان قیمت کالاها رصد شد تا قیمت‌ها مقایسه و اطلاعات آماری برای ۵۳ قلم به سازمان صمت و جهادکشاورزی ارائه شود.

وی با بیان اینکه قیمت‌گیری انجام شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ملاک عمل است، افزود: گزارش اولیه اطلاعات به دست آمده در هفته آینده ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کنترل قیمت دام زنده موجب کاهش قیمت گوشت در بازار عرضه می‌شود که باید در این زمینه با واحدهای مربوطه هماهنگ بود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به گزارشی در خصوص تامین و توزیع روغن موتور در زنجان، افزود: فعالان حوزه باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند تا مشمول مبارزه با کالای قاچاق نشوند.

فغفوری از فعالیت ۴۸۳ واحد تعویض روغنی و لوازم یدکی خرده فروش در سامانه جامع تجارت خبرداد و گفت: ۱۴ واحد فروشندگان عمده لوازم یدکی نیز در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: نحوه تامین روغن موتور به دو صورت رسمی و غیر رسمی انجام می‌شود که در غیر رسمی خرید توسط عمده‌فروشان از حواله‌های موجود در بازار و یا خرید توسط افراد شخصی از تهران به صورت وانتی انجام می‌شود.

این مسئول قیمت روغن بهران پیشتاز را ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان و بهران رخش و سوپرجم را ۱۲۱ هزار عنوان کرد و گفت: فروش به صورت سبدی توسط مراکز توزیع یکی از مشکلات در این زمینه محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان ادامه داد: با توجه به تکلیفی نمودن یا تعیین قیمت غیر رسمی و دستوری برای برخی محصولات و وجود روغن‌های ارزان قیمت در بازار از دیگر مشکلات در این زمینه است.

فغفوری یادآورشد: فروش روغن موتورهای برند و پرمصرف به قیمت مصوب به نمایندگی‌های استانی و تشکیل پرونده تعزیراتی در استان برای چنین موضوعاتی، فروش غیررسمی کارخانه و حضور عاملین غیر رسمی در حوزه جمع‌آوری روغن سوخته از دیگر مشکلات در این زمینه است.

وی از کاهش ۴۰ درصدی شکایات در حوزه روغن موتور در استان زنجان خبرداد و گفت: میزان دسترسی به روغن موتور در استان افزایش یافته است.

مظفری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهار داشت: دام زنده سبک و سنگین با توجه به سن و جنسیت از ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان در میدان احشام خرید و فروش می‌شود.

وی بر ضرورت توزیع گوشت با قیمت مصوب سازمان جهادکشاورزی برای همه مردم تاکید کرد و گفت: باید گوشت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: با توجه به اینکه سه دوره زمانی شب یلدا، عید نوروز و ماه رمضان پیش رو است، باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

تاراسی ادامه داد: برای تامین مرغ برای ایام پیش رو مشکلی وجود ندارد و جوجه ریزی خوبی انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش دارد.

وی گفت: از ۱۹ واحد تخم مرغ ۹ واحد فعالیت می‌کنند که در حال حاضر ۱۹.۵ تن تولید دارند تا پایان سال این میزان به ۲۱.۵ تن می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: قیمت گوشت در زنجان تا ۵ درصد نسبت به استان‌های دیگر کشور افزایش داشت که با دستور استاندار زنجان در این زمینه اقدام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: مصرف گوشت قرمز در استان زنجان علیرغم شائبه به وجود آمده در خصوص کاهش مصرف، مطلوب بوده و کمتر از مصرف مرغ نیست.

تاراسی گفت: رنج قیمت گوشت در بازار بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است در حالی که ستاد تنظیم بازار ۱۳۳ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

وی برضرورت قیمت‌گذاری دستوری و برخورد با تخلفات تاکید کرد و گفت: ایجاد رقابت سالم و عرضه گوشت با قیمت تعادلی و واگذاری نقش قیمت گذاری و کنترل و نظارت به اتحادیه صنفی مربوطه از دیگر پیشنهادات است.//ن

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر