logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۴۴۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

بودجه 1401 باید برنامه جدی برای جلوگیری از فرار مالیاتی ارائه کند/ اصلاح بودجه باید منجر به رونق تولید در کشور شود

بودجه-1401-باید-برنامه-جدی-برای-جلوگیری-از-فرار-مالیاتی-ارائه-کند-اصلاح-بودجه-باید-منجر-به-رونق-تولید-در-کشور-شود
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در کشور ما هزاران میلیارد فرار مالیاتی صورت می‌گیرد که باید دولت برنامه جدی در این زمینه داشته و از فرار مالیاتی جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: انتظاراتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بودجه 1401 دارند که یکی از مهم‌ترین مواردی که در این رابطه می‌توان به آن اشاره کرد تحقق رشد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی باید از طریق بهر‌ه‌وری عوامل تولید و رشد سرمایه‌گذاری به دست ‌آید، افزود: این مهم نیازمند تدوین برنامه مشخص و اولویت دار براساس آمایش سرزمین و منطقه است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به تغییر ساختار بودجه تاکید کرد و گفت: بودجه‌ سال آینده باید برنامه محور باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ودجه باید دارای ردیف‌های بودجه‌ای بر پایه‌ برنامه‌ دستگاه‌های اجرایی بوده و بر همین پایه بسته شود که امیدواریم در بودجه سال آینده این موضوع تحقق یابد.

حجت‌الاسلام باقری توجه به بحث ساختار نظام مالیاتی را از مهمترین موارد برای بودجه سال آینده عنوان کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما هزاران میلیارد فرار مالیاتی صورت می‌گیرد که باید دولت برنامه جدی در این زمینه داشته و از فرار مالیاتی جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: در صورت جلوگیری از فرار مالیاتی در بخش‌های مختلف، بخش قابل توجهی از کسری بودجه جبران می‌شود که در بودجه سال آینده باید این موضوع پررنگ دیده شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با جلوگیری از فرار مالیاتی نیازی به چاپ پول و افزایش نقدینگی که موجب افزایش نرخ تورم می‌شود، نداریم، افزود: برنامه دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی باید جدی بوده و کارآیی لازم را داشته باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام موضوعات مطرح شده برای اصلاح بودجه باید منجر به رونق تولید در داخل کشور شود که انتظار نهایی و اساسی ما از بودجه‌ ۱۴۰۱ است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر