logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۴۴۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

افزایش قیمت دلار موجب گرانی طلا شده است/ بازار طلا همچنان در رکود است

افزایش-قیمت-دلار-موجب-گرانی-طلا-شده-است-بازار-طلا-همچنان-در-رکود-است
رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با بیان اینکه افزایش قیمت دلار در چند سال اخیر، رکود را وارد بازار طلا کرده است، گفت: گران شدن قیمت طلا در چند سال اخیر موجب کاهش خرید و فروش طلا شده و در حال حاضر نیز خرید طلا از توان مردم خارج است.

مجید غضنفریون در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص علت نوسانات قیمت طلا طی روزهای گذشته اظهار داشت: نوسان قیمت طلا به دلیل نوسان در قیمت دلار است.

وی با بیان اینکه بالا و پایین شدن قیمت دلار، اونس جهانی را به چالش می‌اندازد، خاطرنشان کرد: قیمت طلا وابسته به قیمت دلار است و طبق ان تغییر می‌کند.

غضنفریون با بیان اینکه قیمت اونس جهانی با دلار است نه ریال؛ افزود: پایین آمدن قیمت دلار سبب قیمت طلا و بالطبع بالا رفتن قیمت دلار نیز سبب افزایش قیمت طلا خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان در پاسخ به اینکه پیش‌بینی می‌کنید چه زمانی قیمت طلا به ثبات برسد، گفت: ثبات قیمت طلا مانده به به حرکت دولتمردان و هر اندازه بتوانند قیمت دلار را کنترل کنند، قیمت طلا نیز می‌تواند ثابت بماند و حتی پایین‌تر هم بیاید.

وی افزود: ثبات قیمت طلا وابسته به سیاست دولت است و در صورتی که در مذاکرات به توافق برسند، صد درصد قیمت طلا نیز کاهش می‌یابد.

غضنفریون با بیان اینکه با این وضعیت، فعلا این نوسانات ادامه خواهد داشت تا ببینیم نتیجه مذاکرات هسته‌ای چه می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم که نتیجه مذاکرات به خیر و برکت باشد که در این صورت حتما قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد اما اگر قیمت دلار، بالاتر از این هم برود، طلا باز هم گران می‌شود.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با بیان اینکه در خصوص قیمت دلار نیز همینطور است، خاطرنشان کرد: قیمت اونس جهانی، خیلی وقت است که ثابت بوده و بین یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 900 هزار دلار است اما قیمت دلار از 24 به بیش از 30 هزار تومان رسیده و سبب این چالش شده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار، رکود را وارد بازار طلا کرده است، گفت: گران شدن قیمت طلا سبب کاهش خرید و فروش می‌شود چرا که قدرت خرید مردم پایین می‌آید.

غضنفریون با بیان اینکه مسئولان هر اندازه بتوانند قیمت‌ها را کاهش دهند بهتر می‌شود، خاطرنشان کرد: الان به دلیل افزایش قیمت طلا قدرت خرید مردم پایین آمده و جوانانی که می‌خواهند ازدواج کنند به دلیل گرانی طلا اقدام به خرید نقره می‌کنند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر