logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۴۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان:

توزیع کودهای ارگانیک در سیستم شبکه دولتی وجود ندارد/ کودهای شیمیایی در استان زنجان آنالیز می‌شوند

توزیع-کودهای-ارگانیک-در-سیستم-شبکه-دولتی-وجود-ندارد-کودهای-شیمیایی-در-استان-زنجان-آنالیز-می‌شوند

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به توزیع کودهای شیمیایی در استان زنجان گفت: کود‌هایی که در شبکه دولتی عمدتا توزیع می‌شود کودهای ازته، فسفاته و پتاسیم است.

سین جعفری در گفت و گو با موج رسا; اظهار کرد: آنالیز و آزمایش کودهای شیمیایی نیاز به آزمایشگاه مخصوص داشت که در استان زنجان خوشبختانه در دو سال گذشته اولین آزمایشگاه تجزیه و آنالیز کودهای شیمیایی در شمال غرب کشور در استان زنجان تاسیس شد.

وی افزود: این آزمایشگاه نه تنها استان زنجان بلکه استانهای همجوار را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: این کار به صورت حرفه‌ای در استان زنجان انجام می‌شود و نتایج ان به موسسه تحقیقاتی کشور اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به نظارت بر کیفیت کود‌های شیمیایی در استان زنجان گفت: در دو سال گذشته تمام کودهایی شیمیایی که توزیع می‌شود مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

جعفری با اشاره به اینکه اگر توزیعی خارج از شبکه دولتی انجام شود غیر‌مجاز محسوب می‌شود افزود: این مورد نیز در استان زنجان رسد می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان در مورد توزیع کود‌های ارگانیک در بین کشاورزان گفت: کود‌هایی که در شبکه دولتی عمدتا توزیع می‌شود کودهای ازته، فسفاته و پتاسیم بوده در بین کشاورزان هر ساله توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: توزیع کودهای ارگانیک در شبکه دولتی وجود ندارد و کود‌هایی که در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه شناسایی 7 هزار و 600 حلقه شناسایی شده است اظهار کرد: این آمار مربوط به قبل از سال 85 برمی‌گردد و ما پیش‌بینی که انجام دادیم میزان چاه‌های غیر‌مجاز بیش از این تعداد است.

وی چاه‌های غیر مجازی که بعد از سال 85 حفر شدند در این آمار آب منطقه‌ای وجود ندارد خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حدود 10 هزار چاه غیر مجاز در استان زنجان وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: جهاد کشاورزی متولی برخورد با چاه‌های غیر‌مجاز نبوده و این کار توسط شرکت آب منطقه‌ای زنجان انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در حدود 10 هزار چاه غیر‌مجاز در استان زنجان وجود دارد و نحوه برخورد با اینها و اقدامات قانونی انجام می‌شود و جهاد کشاورزی در این خصوصی دخالت و مسئولیتی ندارد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر