logo
امروز : جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۴۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا مطرح شد

درخواست فرماندار سلطانیه برای استقرار پاسگاه پلیس در مرکز بخش باغ حلی

درخواست-فرماندار-سلطانیه-برای-استقرار-پاسگاه-پلیس-در-مرکز-بخش-باغ-حلی-

 فرماندار سلطانیه استقرار پاسگاه پلیس در مرکز بخش باغ حلی این شهرستان را خواستار شد.

به گزارش موج رسا; پرویز خلقی در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز با اشاره به لزوم و ضرورت آمادگی اعضای جلسه در چنین کمیسیونهایی اظهار کرد: برگزاری منظم و مستمر این گونه جلسات و پیگیری مجدانه تصمیمات متخذه در آن، بایستی از جمله بایسته ها و اولویت‌های مبادی مربوطه امر قرار گیرد.

وی به شعار سال سال با نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال » اشاره کرد و افزود: فحوای این شعار پر محتوا موجبات ثقل و سنگینی بیش از پیش مسئولیت مسئولان و مجریان قانون در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را فراهم می‌سازد چرا که مبارزه با چنین پدیده هایی رابطه‌ای مستقیم با امر ایجاد بسترهای تولید و اشتغال داشته و تأثیری مضاعف از خود برجای می‌گذارند.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه مسائل مبتلابه قاچاق کالا و ارز متوجه اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا است، اضافه کرد: مقوله قاچاق تنها به زمینه کالاها محدود نگردیده و انواع آن را از جمله قاچاق انسان در سطح دنیا می‌توان شاهد بود.

وی به اهمیت بازرسی و نظارت بر صنوف مختلف، درجهت جلوگیری از عرضه کالای قاچاق اشاره و از مبادی مربوطه امر خواست تا با بهره گیری از ذات بازدارندگی نظارت، این مسیر را در جای جای شهرستان و با همکاری دستگاههایی نظیر شهرداری، بخشداریها و غیره به منصه ظهور برسانند.

خالقی با اشاره به اینکه فرهنگ سازیها در یک جامعه‌ای بایستی از سنین پایین افراد جامعه شکل پذیرد از مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان خواست تا با برگزاری مسابقات انشانویسی و با محوریت فوائد مصرف کالای داخلی و مضرات استفاده از کالای قاچاق، اهمیت این نوع مباحث را در میان خانواده‌ها جاری سازند.

وی خطاب به متولیان اتاق اصناف شهرستان تأکید کرد تا روند اعطای پروانه واحدهای صنفی در سطح شهرستان را کمافی السابق ادامه داده و بدین نحو برای تمامی واحدهای یاد شده، پروانه صادر شده و نظارت مکفی بر آنان صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز شهرستان سلطانیه با اشاره به اهمیت وجودی نیروهای انتظامی درجهت بازدارندگی افراد سودجو و فرصت طلب افزود: حضور فیزیکی پلیس، خود می تواند از بروز بسیاری از آسیب ها و مسائل اجتماعی جلوگیری کند و در این باره از مبادی مربوطه استانی خواست تا نسبت به استقرار پاسگاه انتظامی در مرکز بخش باغ حلی که از حساسیت به خصوصی برخوردار است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار سلطانیه با اشاره به آمارهای مربوط به میزان موفقیت های مسکوبه دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور و طی سالهای اخیر اظهار کرد: این شاخص در سال 95 با رشد بیش از 3 برابری توانسته است بر یکی دیگر از برگهای زرین کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید بیفزاید.

 //س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۶
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۴
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲