logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۴۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

تجهیز مزارع کشاورزی زنجان موفقیت آمیز بوده است/ هنوز از بخش توسعه روستایی فاصله داریم

تجهیز-مزارع-کشاورزی-زنجان-موفقیت-آمیز-بوده-است-هنوز-از-بخش-توسعه-روستایی-فاصله-داریم

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در استان زنجان در زمینه  تجهیز مزارع کشاورزی به سیستم‌ های آبیاری ‌نوین گام های خوبی برداشته شده است.

به گزارش موج رسا;آیت‌الله شیخ علی خاتمی در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد سازندگی اظهار داشت:جهاد سازندگی یکی از سازمان های تاثیرگذار در برنامه های محرومیت زدائی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه ادغام دو نهاد جهاد سازندگی و کشاورزی موجب خدمات رسانی مطلوبتر شده است،ادامه داد: جهاد سازندگی با هدف کار جهادی برای کمک رسانی به روستاییان ایران آغاز به کار کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه این سازمان در راستای توسعه شهرها و روستاها گام های بلندی را برداشته است،تصریح کرد:اما هنوز از بخش توسعه روستایی فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بخش کشاورزی دارای اهمیت بالایی است و از زمانی که دانش وارد مزارع شده میزان بهره‌وری افزایش پیدا کرده است،تصریح کرد: افزایش بهره وری موجب افزایش تولید شده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از نیاز غذایی مردم به وسیله بخش کشاورزی تامین می شود،تصریح کرد: در استان زنجان در زمینه  تجهیز مزارع کشاورزی به سیستم‌ های آبیاری ‌نوین گام های خوبی برداشته شده است.

وی برضرورت توجه به موضوع حاشیه نشینی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پنج سال گذشته در این زمینه تذکراتی را داده اند.

امام جمعه زنجان با اشاره به وجود ۱۱ تا ۱۶ میلیون حاشیه نشین در کشور،ادامه داد :این موضوع یعنی قانون و دولت بر این تعداد اشراف ندارند.

آیت ‌لله خاتمی خمیر مایه انقلاب اسلامی ایران را رفع محرومیت عنوان کرد و گفت: باید دلایل قانع کننده ای برای روستائیان برای ماندن در روستاها ارائه داد.

وی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی را یک سازمان نوپا عنوان کرد و افزود: این سازمان باید با برنامه کوتاه مدت و میان مدت فعالیت های خود را انجام دهد.

آیت‌ا‌لله خاتمی با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۳ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می ‌شود، گفت: بهینه سازی مصرف موجب افزایش بهره وری می شود.//ن

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر