logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۳۹۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

عدم مراجعه برخی از پیمانکاران طرح اقدام ملی مسکن برای عقد قرارداد با بانک

عدم-مراجعه-برخی-از-پیمانکاران-طرح-اقدام-ملی-مسکن-برای-عقد-قرارداد-با-بانک
مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه کمبود اعتباری در پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی وجود ندارد گفت: عدم مراجعه برخی از پیمانکاران پروژه های طرح اقدام ملی مسکن برای عقد قردارد با بانک مسکن و یا عدم پیشرفت کار پروژه ها موجب شده تا واریزی‌های بانک مسکن با تاخیر انجام شود.

مهدی جمالوندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت : در بانکداری بر اساس استانداردهای روز دنیا باید80 درصد منابع صرف برای مصارف و 20 درصد برای پاسخگویی به مطالبات مشتریان احتمالی در بانک باقی بماند.

وی با بیان اینکه 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی با بیش از 3 برابر ظرفیت این بانک که نشان از انجام رسالت اجتماعی بانک مسکن می باشد، ادامه داد : بانک مسکن بالاترین نسبت مصارف و منابع را چیزی حدود 300 درصد در بین بانک‌های استان زنجان دارد.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان افزود : 62 درصد کل تسهیلات مسکن سال جاری در استان زنجان توسط بانک مسکن تامین شده که با بیش از 3 هزار و 500  میلیارد ریال همچنان در این بخش پیشتاز می باشد.

بانک مسکن.jpg

این مسئول ادامه داد : برای احداث مسکن مهر 40 هزار و 401 واحد از سوی بانک مسکن در سالهای گذشته تامین مالی شده که خوشبختانه با تلاش‌های انجام پذیرفته تمامی واحدها به معرفی شدگان واجد شرایط واگذار شده است.

جمالوندی با اشاره به اینکه مسکن مهر سرمایه‌ای در دست افراد جامعه است که جای تقدیر و تشکر از دست اندرکاران بانک مسکن و کارکنان خدوم مدیریت شعب استان زنجان و عوامل ذیربط دارد.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه با وجود همکاری و تعامل بسیار عالی با ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان زنجان که جا دارد از زحمات بی دریغ این عزیزان نیز تشکر وقدرانی نمایم، افزود : تاکنون از 8 هزار و 674  نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده‌ به بانک مسکن، 2 هزار و 974 واحد عقد قرارداد شده و 759 میلیارد ریال نیز به این واحدها تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: شورای عالی پول و اعتبار مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات را برای هر واحد طرح اقدام ملی مسکن تعیین کرد که بانک مسکن استان زنجان در جهت انجام رسالت اجتماعی با اجرای این دستور تاکنون 759 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بانک مسکن.jpg

جمالوندی افزود: در پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی مشکل و کمبود اعتباری نداریم و هیچ خط قرمزی هم در این زمینه به بهانه نداشتن اعتبار وجود ندارد.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: یکی از دلایل عدم پرداخت تسهیلات، عدم عقد قرارداد از سوی شرکت سازنده بوده و یا پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار نبوده است تا مابقی تسهیلات پرداخت شود.

این مسئول با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن با اقدامات انجام شده راه‌های خروج از پروژه بسته شده است، افزود : به ازای پولی که از سوی بانک به پیمانکار داده می‌شود باید واحد تحویل مردم داده شود که اگر اینگونه نباشد مشکلات عدیده‌ای از جمله تورم در این بخش افزایش یافته و فعالیت دلالی و واسطه گری بیشتر می‌شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر