logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۳۹۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان زنجان خبرداد

فعالیت 242 خانه ورزش روستایی در استان زنجان

فعالیت-242-خانه-ورزش-روستایی-در-استان-زنجان
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان زنجان با اشاره به فعالیت 242 خانه ورزش روستایی در استان زنجان گفت: به دنبال این هستیم خانه روستایی در همه روستاهای کم جمعیت راه اندازی کنیم و در این راستا امسال 37 خانه ورزش روستایی تجهیز و راه اندازی شد.

علی بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت خانه‌های ورزش روستایی در استان زنجان، اظهار کرد: طرح خانه‌های ورزش روستایی در طول چند سال گذشته و در رشته هایی که در فضای محدود امکان راه اندازی دارد، اجرا شد.

وی با اشاره به تجهیز و راه اندازی خانه های ورزش روستایی در طول سال های گذشته، عنوان کرد: در طول سال 1399 و 1400 بیشترین خانه های ورزش روستایی راه اندازی و تجهیز شده به طوری که می توان گفت تعداد خانه ورزش روستایی در طول این دوسال افزایش 100 درصد داشته است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و  بازیهای بومی و محلی استان زنجان با اشاره به خانه‌های ورزش روستایی فعال در روستاها، تصریح کرد: تا به امروز 242 خانه ورزش روستایی در سطح روستا‌های استان فعال است.

وی با بیان اینکه در سال 99، 54 خانه ورزش روستایی تجهیز و در اختیار روستاییان قرار گرفته است، عنوان کرد: در 7 ماهه نخست امسال نیز 37 خانه ورزش روستایی تجهیز و در اختیار مردم قرار گرفت.

بیات با بیان اینکه در برنامه وزارت ورزش و جوانان تجهیز 50 خانه ورزش روستایی برای استان زنجان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اگر اعتبارات تخصیص پیدا کند به دنبال این هستیم که بیش از 60 خانه ورزش روستایی را تجهیز و راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده است در شهرستان‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته در اداره کل ورش و جوانان استان روستاهای دارای اولویت به ترتیب تجهیز می‌شوند، افزود: امروز تمامی روستاهای بالای 900 نفر خانه ورزش روستایی دارند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و  بازیهای بومی و محلی استان زنجان بیان کرد: به دنبال این هستیم که به مرور در روستا‌های با جمعیت کمتر، خانه ورزش روستایی راه اندازی و تجهیز کنیم و در تمامی روستاها خانه ورزش روستایی دایر باشد.

وی با اشاره به المپیاد خانه‌های ورزش روستایی، خاطر نشان کرد: مسابقات انتخابی شهرستانها و استان برگزار شده که در دهه فجر مرحله کشوری این مسابقات برگزار می‌شود.

بیات با اشاره به اینکه در این المپیاد سن شرکت کنندگان زیر 16 سال در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: در تمامی رشته‌های اعلام شده از طرف وزارت ورزش و جوانان تیم‌های استان زنجان آماده اعزام هستند.

وی با اشاره به رشته‌های ورزشی موجود در مسابقات کشوری خانه‌های ورزش روستایی، تصریح کرد: مسابقات در رشته های تنیس روی میز در دو بخش آقایان و بانوان، بسکتبال سه نفره، شطرنج، دارت، فوتبال دستی و...  برگزار می‌شود.//ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر