logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۲۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

حادثه تروریستی در تهران اقدام تبلیغاتی دشمن بود

حادثه-تروریستی-در-تهران-اقدام-تبلیغاتی-دشمن-بود

امام جمعه قیدار گفت:حادثه تروریستی در تهران اقدام تبلیغاتی دشمن بود تا به اهداف خود برسند که ناکام ماندند.

به گزارش موج رسا; به نقل از  اشراق آنلاین،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: لازمه تقوای سیاسی این است که نگاه و وظایف سیاسی بر اساس دین تعریف و شناخته و عمل شود تا انسان به بیراهه کشیده نشود.

وی افزود:رعایت حداکثری مصلحت دین و رعایت حال مردم از اصول مهم در تقوای سیاسی است بر اساس تقوا در رفتار سیاسی نباید حزب گرایی اصل باشد و تقید و تعصب بی جا داشتن نسبت به حزب، از آفت های مهم تقوای سیاسی است تقوای سیاسی به انسان می گوید اگر می بینی حزبت اشتباه می رود مسیر خود را از آن جدا کن.

امام جمعه قیدار ادامه داد:یکی از اصول مهم در تقوای سیاسی صراحت داشتن در برابر دشمن است و فريب و نیرنگ و ظاهرسازى از شیوه های رایج امروزی سیاست است خلاف تقوای الهی است برخی چنین گمان میکنند حالا چه اشكالى دارد براى پيشبرد اهدافمان  یک مدتی از آرمان‏ها و اهداف خود سخن نگوئیم يا به‏ صراحت و روشنى لازم نیست از آرمانهای خود سخن بگوئیم تا حساسيت دشمنان و مخالفان برانگيخته نشود و گمان كنند ما در آرمان‏هاى خود تجديدنظر كرده ‏ايم و يا برخی بالات تصور نمايند سياست؛ يعنى فريب و نيرنگ و سياست‏مدار واقعى؛ يعنى حيله‏ گرِ ماهر.

وی افزود:شب قدر، فرصت طلائی برای درمان بيمارى ‏هاى اخلاقى، عمومى و اجتماعى است كه بسيارى از ملت‏هاى جهان، ازجمله ملت‏هاى مسلمان را در بر می گیرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد:دهه ۶۰، دهه‏ خشن‏ترين تروريسم در كشور صورت گرفت در طول چند سال، هزاران نفر از آحاد مردم، از مسؤولين، از قشرهاى مختلف به ‏وسيله ‏ى تروريست‏ها به شهادت رسيدند؛... هفده هزار انسانِ با شرفِ با شخصيّتِ ارزشمند در اين تروريسمِ دهه‏ى ۶۰ فدا شدند، كه در ميان اين‏ها شخصيّت‏هايى مثل شهيد مطهرّى و شهيد بهشتی دیده می شود.

امام جمعه قیدار به سند2030اشاره کرد و گفت:متاسفانه از روح حاكم بر این سند و اصل هويت و جهت‏گيرى زيربنايى آن غفلت شده است.

وی به حادثه تروریستی تهران نیز اشاره کرد و گفت: هدف اصلى تروریسم بین الملل به رهبری آمریکا ، تشديد ناامنى در منطقه به ‏ويژه به ‏هم زدن امنيت داخلى كشور عزيزمان ایران است چرا که تكيه ‏گاه ملتهاى مظلوم و ستمديده انقلاب اسلامی ایران است و خاكريز اصلى مبارزه با تروريزم جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد:حادثه تروريستى در تهران، در مجلس و حرم امام عزیز اتفاق افتاد، بيشتر يك اقدام تبليغاتى از ناحيه عوامل وابسته به استكبار به‏ ويژه داعش است كه با هدف ايجاد رعب و وحشت و سپس خدشه‏ دار كردن امنيت ملى كشورمان انجام شد و این اقدام كور تروريستى چيزى جز مسئله ‏سازى براى جمهورى اسلامى است  که در برابر اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران، يك حركت بزدلانه از روی عجز و ناتوانی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند این ترقه بازیها در اراده مردم تاثیری نخواهد گذاشت اینها کوچک تر از آنند که در اراده ملت ایران تاثیر بگذارند.

وی به عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا توسط حضرت امام اشاره کرد و گفت:عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا توسط حضرت امام پیامها و عبرتها دارد ویکی از درس های مهم آن این است که امام و خلف صالح امام و به تبع آنها مردم ولایتمدار بر سر اصول با هیچ کس تعارف ندارد و هر کس بخواهد از مسیر اصلی انقلاب منحرف شود و اصول اسلام وانقلاب را زیر پا بگذارد کنار می رود.

وی افزود: امام با کسی تعارف نداشت وقتی دید قائم مقام رهبری آن زمان انقلاب به دست نا اهلان و لیبرال ها خواهد انداخت کنار گذاشت و قتی دید بنی صدر به انقلاب و اسلام خیانت می کند کنار گذاشت خلف صالح امام هم با کسی تعارف ندارد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴