logo
امروز : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۲۶۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
بازرس کل استان زنجان در گفت وگو با موج رسا:

جلوی سوداگری بر سر زمین‌‌های شهرک‌های صنعتی استان زنجان گرفته شد

جلوی-سوداگری-بر-سر-زمین‌‌های-شهرک‌های-صنعتی-استان-زنجان-گرفته-شد
بازرس کل استان زنجان با تاکید براینکه جلوی سوداگری بر سر زمین‌‌های شهرک‌های صنعتی استان گرفته شد گفت: زمین‌هایی که در دست افراد سودجو بلوکه شده بود به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار می‌شود.

ابوالفضل خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اقدامات بازرسی استان در حوزه حمایت از تولید اظهار کرد: اقداماتی خوبی در حمایت از تولید در استان زنجان انجام شده و همچنان این حمایت‌ها تداوم دارد.

وی با بیان اینکه به موانع باید هم از نگاه دستگاه‌های اجرایی توجه شود و هم از نگاه تولیدکننده باید این مشکلات مورد بررسی قرار گیرد ادامه داد: اگر از یک نگاه موانع تولید مورد بررسی قرار گیرد تاثیرگذار نخواهد بود چرا که 50 درصد از کار مغفول می‌ماند و این موضوع باعث می‌شود کار انجام شده نتیجه‌ مطلوبی نداشته باشد.

بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه تاکید ما اقدام مجدانه در حوزه رفع موانع تولید در استان زنجان است افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در حمایت از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی انجام شد.

وی با تاکید براینکه یک سری افراد در بخش زمین‌های شهرک‌های صنعتی قصد سوداگری داشتند ادامه داد: یک سری بنگاه‌هایی تاسیس شده بود و اقدام به خرید و فروش زمین می‌کردند که با اقدامات انجام شده جلوی این تخلفات در استان گرفته شد.

خمسه با اشاره به اینکه یک سری از زمین‌های شهرک‌های صنعتی در دست افرادی به نام سرمایه‌گذار بلوکه شده بود افزود: برای حل این مشکل تکلیفی به شهرک‌های صنعتی استان واگذار شد که سرمایه‌گذاران واقعی شناسایی شود تا زمین‌ها به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود.

وی بیان کرد: در این راستا یک کمیته سه‌جانبه متشکل از بازرسی کل استان، حوزه دادستانی و شهرک‌های صنعتی تشکیل شده و تا به امروز نیز جلسات تاثیرگذاری در خصوص نحوه واگذاری زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان برگزار شده است.

بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه اهلیت سرمایه‌گذار اهمیت ویژه‌ای دارد افرود: بدنبال این مهم هستیم که از ظرفیت‌های استان در جهت پیشرفت و توسعه استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه نباید در بخش زمین‌های‌ شهرک‌های صنعتی سوداگری اتفاق بیفتد و اجازه این کار در استان داده نمی‌شود اظهار داشت: زمین‌هایی که در دست برخی افراد بلوکه شده بود که به شهرک‌های صنعتی استان بازگردانده شد.

خمسه با تاکید براینکه برخی از زمین‌ها در ید افرادی بود که سال‌ها بلااستفاده مانده بود گفت: در برخی از شهرک‌های صنعتی که محدودیت زمین وجود داشت با اعاده زمین‌های بلوکه شده در ید افراد سودجو گشایش‌های خوبی اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: زمین‌های آزاد شده به سرمایه‌گذاران جدید واگذار خواهد شد و این موضوع منابع خوبی را برای شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان بازمی‌گرداند که با استفاده از این منابع خیلی از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان قابل حل است.

بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه با واگذاری زمین‌های آزاد شده به سرمایه‌گذاران جدید باعث افزایش میزان تولید و اشتغال در استان زنجان می‌شود ابراز کرد: این اتفاق موجب پویایی خوبی در حوزه اقتصاد، اشتغال و تولید استان خواهد شد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر