logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۲۶۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج رسا:

واحدهای پتروشیمی صادرات را بر تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی ترجیح می‌دهند/ کمبود مواد اولیه، واحدهای پلیمری را به تعطیلی کشانده است

واحدهای-پتروشیمی-صادرات-را-بر-تامین-مواد-اولیه-واحدهای-تولیدی-ترجیح-می‌دهند-کمبود-مواد-اولیه،-واحدهای-پلیمری-را-به-تعطیلی-کشانده-است
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به مشکلات مواد اولیه واحدهای پلیمری در استان زنجان گفت: واحدهای پتروشیمی صادرات مواد اولیه را بر تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی داخلی ترجیح می‌دهند.

علی یگانه فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات مواد اولیه واحدهای تولیدی در استان زنجان اظهار کرد: 60 تا 70 درصد محصولات صادراتی استان زنجان توسط صنایع روی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه 70 تا 80 درصد این صنایع از کشورهای دیگر تامین می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای روی در استان زنجان با مشکلات و مسائل ارزی همراه هستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه صنایع روی واردات موقت دارند که برگرداندن ارز حاصل از صادرات این واحدها را با مشکلات زیادی مواجه کرد بیان کرد: مشکلات تعدادی از این واحدهای با پیگیری‌ها مستمر برطرف شد اما همچنان تعدادی نیز با مشکلات ارزی مواجه هستند.

وی در ادامه با تاکید براینکه برخی از واحدها مواد اولیه خود را از داخل کشور تامین می‌کنند افزود: جای تاسف دارد که این واحدها نمی‌توانند مواد اولیه خود را تامین کنند.

یگانه‌فرد با بیان اینکه تامین مواد اولیه از طریق بورس کالا برای این واحدها مشکل ساز شده است ادامه داد: واحدهای پتروشیمی مواد اولیه را به خارج از کشور صادر می‌کنند درحالی که خیلی از واحدهای تولیدی در داخل کشور به دلیل کمبود مواد اولیه تعطیل شدند.

وی با تاکید براینکه واحدهای پتروشیمی مواد اولیه را با قیمت صادراتی هم در اختیار واحدهای تولیدی قرار نمی‌دهند افزود: واحدهای پتروشیمی مواد اولیه خود را با قیمت بالاتر از قیمت صادراتی تامین می‌کنند، در استان زنجان برخی از واحدهای پلیمری به دلیل مشکلات مواد اولیه با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعالیت دارند./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر