logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۱۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

۳۲ درصد اشتغال استان زنجان به بخش صنعت اختصاص دارد

۳۲-درصد-اشتغال-استان-زنجان-به-بخش-صنعت-اختصاص-دارد

استاندار زنجان با اشاره به سهم صنعت از اشتغال استان گفت: ۳۲ درصد اشتغال استان زنجان به بخش صنعت اختصاص دارد.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش‌امیری عصر امروز در آیین افتتاح شرکت عایق‌های الکتریکی پارس با بیان اینکه دولت در حالی در سال 92 سکان را به دست گرفت که بسیاری از واحدها در آستانه توقف بوده و مشکلاتی از قبیل نقدینگی داشتند، اظهار کرد: ایجاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و دیگری کارگروه طرح رونق تولید دو کار مهم دولت بود.

وی به اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال 95 اشاره و ابراز کرد: پرونده‌های بیش از ۶۵۰ واحد صنعتی، تولیدی، کشاورزی و معدنی که مشکلاتی با دستگاههای خدمات‌رسان، تامین اجتماعی و بانکها داشتند، بررسی و معضلات آنها برطرف شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه صیانت از 8 هزار شغل متزلزل از دیگر اقدامات کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و طرح رونق اقتصادی است، عنوان کرد: بیش از ۶ هزار شغل جدید در طول سال گذشته در استان زنجان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان تا سال 92 حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان بود، گفت: در سال 95 بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان انجام شده است.

درویش‌امیری بیان کرد: ۳۲ درصد اشتغال استان به بخش صنعت اختصاص دارد و براساس آمارهای رسمی، استان زنجان در حجم سرمایه‌گذاری صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سال ۹۵ جایگاه چهارم کشور رادارا است.

وی با بیان اینکه 6 طرح بزرگ صنعتی را در دست اقدام داریم خاطرنشان کرد: اگر این طرح‌ها تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری برسد، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری بخش صنعت توسط بخش خصوصی اضافه می‌شود و از طرفی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را نیز فراهم می‌کند.

استاندار زنجان با اشاره به میزان صادرات از گمرکات استان اظهار کرد: میزان صادارت از گمرکات استان زنجان در سال گذشته را 350 میلیون دلار بود و در استان زنجان بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی به ثبت رسیده و محصولات تولیدی واحدهای تولیدی در مسیر صادرات قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر