logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۱۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

حوزه مشارکت‌های مردمی نیازمند توجه بیشتر است

حوزه-مشارکت‌های-مردمی-نیازمند-توجه-بیشتر-است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به جمع آوری 285 میلیارد ریال کمک در حوزه مشارکت‌های مردمی گفت: حوزه مشارکت‌های مردمی نیازمند توجه بیشتر است

به گزارش موج رسا; هدایت صفری امروز در جلسه معاونان توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه حوزه مشارکت‌های مردمی نیازمند توجه بیشتر است، اظهار کرد: اعتمادسازی در این حوزه صورت گرفته است تا با این رویکرد مشارکت مردم بالا رود و رویکرد تحولی در این حوزه بسیار اثربخش بوده است.

وی زمینه کارهای خوب را در استان زنجان بسیار بالا دانست و وجود خیریه‌های فعال در این استان نشان دهنده این موضوع عنوان کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکمیزان مشارکت‌های مردمی در استان مطلوب بوده است، ابراز کرد: در سرفصل زکات میزان مشارکت‌های مردمی بیش از 40 درصد رشد داشته و جمع‌آوری 85 میلیارد ریال زکات در استان دارای رشد 113 درصدی بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های مردمی نیز شاهد تحقق 120 درصدی برنامه‌ها هستیم، گفت: رشد کمک‌های مردمی در این بخش 30 درصد معادل 285 میلیارد ریال بوده است.

صفری تعداد ایتام زیرپوشش این نهاد را یک هزار و 477 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد فرزندان مشمول طرح محسنین 300 نفر است.

وی با بیان اینکه میزان سرانه دریافتی ایتام به صورت ماهیانه 140 هزار تومان است که با فرهنگ‌سازی صورت گرفته به 221 هزار تومان افزایش یافته است، عنوان کرد: سرانه دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین نیز 80 هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان میزان درآمدهای کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از محل صدقات را 59 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با 94 درصد تحقق برنامه استان زنجان در این بخش رتبه پنجم کشوری را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در بخش جشن نیکوکاری نیز میزان کمک‌های مردمی نسبت به سال 1394 رشد چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان کمک‌های مردمی در این بخش 39 میلیارد ریال بوده است.

صفری با بیان اینکه سرانه کمک هر زنجانی در قالب جشن نیکوکاری 33 هزار ریال بوده است، افزود: درآمد مراکز نیکوکاری نیز طی سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی انجام شده برای بازدید از مددجویان این نهاد در قالب طرح مفتاح‌الجنه بیان کرد: امسال از 4 هزار و 500 مددجوی زنجانی در طرح مفتاح‌الجنه بازدید می‌شود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر