پاسخگویی به شبهات در زمینه انتخابات موجب افزایش مشارکت میشود

به گزارش موج رسا; معصومه نصیری امروز در جلسه نقش رسانه و فضای مجازی در امید آفرینی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: در حال حاضر در فضایی تنفس میکنیم که روایتهای رسانهای لزوما و اساسا روایتهای درست و دقیق نبوده و دست کاری شده هستند.
وی با بیان اینکه برخی رسانهها به دنبال شبهه افکنی در خصوص انتخابات، نهادهای متولی، کاندیداها و حضور مردم در پای صندوقهای رای هستند، افزود: عدم تغییر وضعیت موجود پاشنه آشیل روایت سازی برخی از رسانهها است.
این پژوهشگر بیان داشت: در فضای مجازی و دیجیتال نیز در حال حاضر با اطلاعات گیج کننده و تزریق برچسب به کاندیداها هستیم و چنین رسانههایی تلاش میکنند حواس مخاطب را پرت کرده و به موضوعات غیر فرعی سوق دهند.
مدرس و پژوهشگر سواد رسانهای ادامه داد: رسانههای بیگانه درصدد کاهش مشارکت از طریق راهاندازی هشتگهای مختلف هستند تا با مهندسی افکار عمومی آنان را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق کنند.
نصیری با بیان اینکه ناکارآمدی دولت موجب کاهش تابآوری و افزایش نارضایتی در بین مردم شده است، ادامه داد: رسانههای بیگانه نیز با مانور دادن روی این موضوع مردم را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق میکنند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی میتوانید اقناع ایجاد کنید که مسئله را درست شناخته باشید چرا که زمانی که مسئله مردم نان شب است باید با ادبیات اقناعی متفاوت تری مردم را به حضور در انتخابات تشویق کرد.
این پژوهشگر بیان داشت: دعوت به مشارکت در انتخابات باید با دعوت به رای دادن به کاندیدای مشخص اشتباه گرفته نشود بلکه باید ملاکهای انتخاب اصلح بدون مانور دادن روی افراد و اشخاص توضیح داده شود.
مدرس و پژوهشگر سواد رسانهای با بیان اینکه امید چیزی نیست که در فرآیند کاهش و یا افزایش مییابد، افزود: در شرایط فعلی و بازه زمانی باقی مانده باید در فضای مجازی با پیوستهای فضای حقیقی مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کرد.
نصیری برضرورت تهییج افکار عمومی با ابزار مختلف به ویژه سرودها و نمادهای ملی تاکید کرد و گفت: استفاده از موسیقیهای ایرانی و ملی و میهنی و ایجاد واگیری هیجانی ضروری است که باید از همه ظرفیتهای رسانهای نیز در این زمینه استفاده شود.
وی گفت: مدیریت و مهندسی حوزه محتوا در شبکههای اجتماعی ضروری است و باید ادبیاتی پیدا کنیم که به شبهات مردم پاسخ بدهد ضمن اینکه کاندیداها باید دارای کارنامه و برنامه بوده و از شعارگویی پرهیز کنند.
این پژوهشگر ادامه داد: کاندیداها باید برای حل مشکلات کشور راهکارهای برون رفت داشته و بدون شعار زدگی به ارائه برنامه بپردازند تا مردم اقبال بیشتری برای حضور در انتخابات داشته باشند.//ن
انتهای خبر/