logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۱۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان:

کالاهای اساسی و پرمصرف بازار با قیمت منطقی عرضه شود

کالاهای-اساسی-و-پرمصرف-بازار-با-قیمت-منطقی-عرضه-شود

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با اشاره به تعیین قیمت بر کالاهای اساسی در استان زنجان گفت: تعیین قیمت بر کالاهای اساسی از ضروریات بوده و این کالاها در بازار مصرف با قیمت منطقی عرضه شود.

به گزارش موج رسا; رحیم عصفوری شامگاه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر ضرورت تعیین قیمت منطقی جهت فروش و عرضه اقلام اساسی در بازار اظهار کرد: باید معیار منطقی و عقلی برای تثبیت قیمت اقلام اساسی و پر مصرف، در زمان مناسب تعیین شود تا بتوان بر این اساس بر روند عرضه محصولات و تخلفات این حوزه نظارت و کنترل جدی داشت.

وی تصریح کرد: به دلیل افزایش تقاضای اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان و با توجه به اینکه در این فصل از سال که پرواربندی گوسفند انجام می شود، عرضه گوشت گوسفندی به حداقل خود می‌رسد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان بیان کرد: در این شرایط با توجه به اوج مصرف و کاهش عرضه، زمان مناسبی برای تعیین قیمت ثابت فروش و عرضه گوشت قرمز در بازار نیست و با این نوسانات، نمی توان قیمت ثابتی برای فروش این محصول تعیین کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده از گوشت منجمد، گفت: باید در ابتدا گزارش جامعی با در نظر گرفتن مباحث بهداشتی و تغذیه ای از نحوه استفاده از گوشت منجمد و شیوه های فریز کردن و انجماد مجدد، تهیه و ارائه شود تا بتوان در فرهنگسازی این امر گام های موثری برداشت.

عصفوری بیان کرد: هرچند به تازگی برخی بر این عقیده هستند که استفاده از گوشت های منجمد نسبت به گوشت تازه از عوارض جانبی و بهداشتی کمتری برخوردار است، ولی هنوز هم در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، گوشت تازه ارزش غذایی خاص خود را دارد و مورد توجه عده بسیاری از مردم است.

وی واردات گوشت را از راهکارهای تنطیم و کنترل قیمت بازار مصرف عنوان کرد و افزود: با این اقدام می‌توان عرضه و تقاضا را هم کنترل کرد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر